تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۷۹۰۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر پروژه سیمیت در ایران عنوان کرد:
کشاورزی حفاظتی و افزایش عملکرد گندم هدف پروژه ایران - سیمیت
 مدیر پروژه سیمیت در ایران گفت: افزایش 25 درصدی عملکرد گندم در استان‌های دیم‌کار و افزایش 30 درصدی گندم در استان‌های آبی و ترویج کشاورزی حفاظتی هدف اجرای این پروژه است.

سید سعید پورداد امروز 27 بهمن ماه در حاشیه بازدید نمایندگان فائو از طرح کشت گندم «سیمیت» در دشت آزادگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه در سال زراعی گذشته با هدف افزایش 25 درصدی عملکرد گندم در استان‌های دیم‌کار و افزایش 30 درصدی گندم در استان‌های آبی آغاز شده است.

وی افزود: پروژه افزایش عملکرد گندم و نظام‌های زراعی گندم‌بنیان بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی در استان‌های آبی خوزستان، گلستان و فارس و در استان‌های دیمی مانند همدان، اردبیل، زنجان و قزوین در حال اجرا است. این پروژه تا 5 سال آینده ادامه خواهد داشت تا به اهداف مد نظر اجرای طرح دست پیدا کنیم.

مدیر پروژه سیمیت در ایران با اشاره به اجرای این طرح در استان‌هایی که کشت آن‌ها به صورت آبی است، تصریح کرد: به دلیل ویژگی خاص استان خوزستان در بحث تولید گندم، تعداد پلاتفرم‌های ایجادشده در استان خوزستان بیشتر از سایر استان‌ها است و در حال حاضر 4 پلاتفرم ترویجی آموزشی در استان خوزستان فعال است.

پورداد در خصوص پروژه کشت گندم «سیمیت» عنوان کرد: این پروژه شامل دو بخش اساسی ایجاد و معرفی ارقام با پتانسیل عملکردی بالا و بحث کشاورزی حفاظتی است. در این پروژه به دنبال آن هستیم تا با توصیه و ترویج کشاورزی حفاظتی نسبت به صرفه‌جویی وقت، نهاده‌ها و... اقدام شود.

وی با بیان اینکه افزایش عملکرد از دیگر اهداف مد نظر اجرای این طرح است که با برنامه‌های کشاورزی حفاظتی و برنامه‌های به‌نژادی قابل اجرا است، گفت: استقبال بسیار خوبی از اجرای این پروژه توسط کشاورزان انجام گرفته و نتایج اولیه حاکی از آن است می‌توانیم به اهداف مد نظر دست پیدا کنیم.

مدیر پروژه سیمیت در ایران ادامه داد: در این طرح مساله اصلی آن است تا نتایج اجرای طرح افزایش عملکرد گندم و نظام‌های زراعی گندم‌بنیان به خارج از پلاتفرم‌ها انتقال داده شود تا کشاورزان بتوانند براساس این نتایج عمل کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار