تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۷۹۱۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز :
همه مراکز گاز LPG فعال در اهواز غیرمجاز هستند
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: تمام مراکز توزیع گاز LPG در سطح شهر اهواز غیر مجاز هستند ، فعالیت این مراکز زنگ خطری برای سلامت شهروندان است و باید هر چه زودتر جلوی توسعه آنهاگرفته شود.
آتش پاد علی تراب پور  بیان کرد: دستگاه های اجرایی و نهادهای مربوطه باید هر چه زودتر جلسه کارشناسی برای جمع آوری و یا ساماندهی این مراکز تشکیل دهند و راهکاری برای این فعالیت خطرساز اندیشیده شود.
وی گفت: مراکز LPG هیچ تاییدیه ای از سازمان آتش نشانی دریافت نمی کنند و در جلسات شورای تامین هم نسبت به خطر ناشی از فعالیتهای این مراکز در سطح شهر هشدار داده ایم.
تراب پور بیان کرد: این مراکز در یک بازه زمانی جمع آوری شدند ولی مدتی بعد دوباره به حال خود رها شدند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: فعالیت این مراکز در سطح شهر منجر به بروز حادثه و کشته و مصدوم شدن برخی از شهروندان شده است .

** خودروهای با کپسول CNG بمب متحرک در شهرند
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: این کپسول ها از کشورهای دیگر وارد می شوند و عمر مفید اکثر آنها تمام شده است.
تراب پور بیان کرد: اکثر این کپسولها که در خودروها هم استفاده می شوند ،بیش از 10 سال عمر دارند که نیاز به آزمون های بررسی ایمنی دارند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد : قدیمی بودن این کپسول ها در هنگام سوخت گیری نیز ممکن است خطرات جدی ایجاد کند.

** افزایش آمار حوادث گاز خوزستان در سال جاری
آتش پاد تراب پور در ادامه افزود: بر اساس آخرین آمار جمع آوری شده در 9 ماهه امسال 6 هزار و 153 مورد حادثه در اهواز رخ داده است که 204مورد از این تعداد، انفجار گاز بوده این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 6 هزار و 488 فقره حادثه از جمله 183 مورد حادثه انفجار گاز رخ داده است.
وی گفت: اهواز یک شهر صنعتی است بالطبع حوادث انفجار گاز به ویژه انفجار گاز شهری و کپسول گاز مایع زیاد رخ می دهد و بر اثر رخ دادن این حوادث افرادی هم کشته و زخمی شده اند.
تراب پور ادامه داد: بروز حوادث گاز شهری دلایل خاص خود را دارد که شامل عدم رعایت نکات ایمنی و رعایت نکردن فاصله انشعاب گاز و وسایل گاز سوز، فرسودگی شیرگاز و فرسوده شدن وسایل گازسوز بوده است.
تراب پور گفت: امسال بر اثر انفجار گاز شهری یک مورد فوتی و 2 مورد مصدوم شدند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به غیرمجاز بودن اکثر ساختمان های منطقه منبع آب اهواز ادامه داد: منازل این منطقه اغلب غیرمجاز هستند و به همین دلیل دربیشتر موارد هم خدمات ( برق، گاز و آب) آنها هم غیرمجاز است.
تراب پور گفت: به طور کلی آموزش فرهنگ رعایت نکات ایمنی را باید از مدارس شروع کنیم هر چند آتش نشانی سالانه چند هزار نفر را در مهدهای کودک و مدارس آموزش می دهد ، اما باید برای اطلاع رسانی بیشتر به مردم سایر دستگاه ها هم ورود کنند.

** تمام دستگاه ها برای بررسی ایمنی تاسیسات ساختمانی ورود کنند
تراب پور ادامه داد: نقشه های ساختمانی برای تایید ایمنی تاسیسات به سازمان آتش نشانی ارجاع می شوند و ماموران آتش نشانی ساختمان را از نظر رعایت نکات ایمنی تاسیسات بررسی می کنند ولی دستگاه های مربوطه مثل آب و برق ایمنی نیز باید تمام تاسیسات هر ساختمان را از جنبه مسایل مربوط به حوزه خود بررسی کنند تا زمینه بروز حوادث را به کمترین حد ممکن برسانند.
وی گفت: بررسی ایمنی دستگاه های خدماتی از تاسیسات ساختمان هایی که تازه ساز هستند در کاهش میزان خطرات و حوادث تاثیر بسیار زیادی دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار