تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۷۹۱۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعرفه های پزشکی باید به صورت منطقی و متناسب با نرخ تورم افزایش یابد
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه تعرفه های پزشکی باید به صورت منطقی و متناسب با نرخ تورم افزایش یابد، گفت: سازمان نظام پزشکی باید در تعیین تعرفه ها دخالت داشته باشد.
اکبر ترکی  با تاکید بر اینکه تعرفه های پزشکی باید به صورت منطقی و متناسب با نرخ تورم افزایش یابد، گفت: در گذشته سازمان نظام پزشکی در تعیین تعرفه های خدمات پزشکی دخالت داشت اما در حال حاضر این موضوع به شورای عالی بیمه واگذار شده این در حالی است که تعرفه ها در تمامی صنوف مختلف توسط خودشان تعیین می شود البته اگر امکان اینکه این موضوع به طور کامل به سازمان محول شود وجود ندارد حداقل ضروری است پیشنهادات آن به عنوان حداقل یک رای پذیرفته شود و هماهنگی لازم وجود داشته باشد.
 

عدم افزایش منطقی تعرفه های پزشکی منجر به بروز مشکلاتی در مسیر ارائه خدمات می شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه عدم افزایش منطقی تعرفه های پزشکی منجر به بروز مشکلاتی در مسیر ارائه خدمات می شود، افزود: درست است وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست و نباید به آنها فشار آورد اما منطقی نیست که قیمت تجهیزات و کالاهای اساسی پزشکی افزایش یابد اما تعرفه ها ثابت بماند.

وی یادآور شد: به طور قطع اگر تعرفه های پزشکی به صورت معقول و متناسب با تورم سالانه افزایش پیدا نکند با کاهش ارائه خدمات، گیرندگان خدمات یعنی بیماران متضرر خواهند شد و چنین موضوعی به صلاح مردم نیست و هر میزان که به پزشکان فشار وارد شود به همان اندازه نیز به مردم فشار می آید.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس دهم ادامه داد: همچنین از سویی  عدم افزایش منطقی تعرفه ها ممکن است ارائه دهندگان خدمات را به مسیرهای نادرست یعنی پدیده زیرمیزی سوق دهد و موجب کم کاری در بخش های دولتی و حتی خصوصی شود.

تعرفه ها باید به صورت حداقلی و متناسب با نرخ تورم سالانه افزایش یابد

ترکی افزود: بنابراین تعرفه ها باید به صورت حداقلی و متناسب با نرخ تورم سالانه افزایش یابد و چنانچه این افزایش منطقی نباشد منجر به ورشکستگی بیمارستان های دولتی می شود.

نباید در مسیر خدمات رسانی پزشکان خلل ایجاد کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: در حال حاضر مردم به پزشکان اعتماد دارند و حتی بسیاری از پزشکان تخفیف هایی را برای مردم اعمال و خدمات مطلوبی ارائه می کنند و به دنبال تحمیل هزینه های اضافی به بیماران نیستند بنابراین نباید در مسیر خدمات رسانی آنها خلل ایجاد کرد و تعرفه ها باید به صورت منطقی افزایش یابد.

اعلام دیرهنگام تعرفه های پزشکی ضعف خدمات رسانی بیمارستان های دولتی را به همراه دارد

وی در مورد اعلام دیرهنگام تعرفه های پزشکی، گفت: متاسفانه هر ساله با چنین مشکلی مواجه می شویم این در حالی است که اعلام دیرهنگام تعرفه ها باعث می شود بیمارستان های دولتی که در خدمات رسانی ضعف دارند ضعیف تر عمل کنند بنابراین انتظار می رود تمهیداتی اتخاذ شود که این مشکل حل شود.
:
:
:
آخرین اخبار