تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۷۹۱۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسیر تردد 10روستای اندیکا همچنان بسته است
ارتباط جاده ای 10 روستای بخش چلوی شهرستان اندیکا از یک ماه پیش به دلیل بارندگی و طغیان رودخانه فصلی 'دره شیران' و 'سرحونی' بسته شده و تردد اهالی به مرکز بخش تنها با استفاده از تراکتور انجام می شود.
 رییس شورای اسلامی بخش چلو اظهار داشت: این وضعیت از ابتدای بارندگی های سال آبی جاری، به وجود آمده است که پیگیری های زیادی در این زمینه انجام شده اما مسوولان تنها راه حل این مشکل را احداث پل می دانند.
امامقلی صادقی افزود: براساس آخرین پیگیری ها اداره کل امور عشایر استان خوزستان مطالعات احداث این پل و تامین اعتبار آن را انجام داده اما هنوز اقدامی برای اجرای آن صورت نگرفته و این وضعیت مردم این روستاها را با وضعیت سختی مواجه کرده است.
وی ادامه داد: در این مدت که تردد قطع شده، روستاییان از جاده اضطراری رگ منار استفاده می کردند که آن هم به دلیل ریزش کوه از چند روز پیش مسدود شده و هنوز بازگشایی نشده است.
وی گفت: این روستاها شامل چال منار، چال دیره، چال سنگا، پای راه منار، هشت پیچ، بنه فیض اله، چال انجیر، چال طلا،نثار باور احمد و چال تکاب هستند که در مجموع بیش از500 خانوار دارند.
رییس اداره امور عشایر شهرستان اندیکا نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: پیمانکار پل دره شیرون مشخص شده و به زودی کار احداث آن شروع می شود.
رسول مدملیل افزود: جاده رگ منار نیز هفته گذشته یک مرتبه ریزش برداری شد و در صدد هستیم تا با روانه کردن ماشین آلات راهسازی،کار بازگشایی آن را در هفته جاری انجام دهیم.
به گزارش ایرنا طغیان رودخانه فصلی دره شیران در این منطقه هر ساله موجب بروز مشکلاتی ازاین دست برای مردم این روستاها می شود و در اسفندماه سال 1383نیز موجب غرق شدن چهار نفر شد که دو نفر از آنها نجات یافته و دو نفر دیگر جان باختند.
عمق این رودخانه فصلی در برخی نقاط به بیش از یک متر و در موقع بارندگی و طغیان آب ، به سه متر هم می رسد.
این رودخانه علاوه بر قطع راه ارتباطی 10روستا با بیش از 2 هزار نفر جمعیت، مسیر ییلاق و قشلاق عشایر استان خوزستان را نیز قطع کرده است.
شهرستان اندیکا به سه بخش مرکزی، چلو و آبژدان تقسیم شده و در 186 کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار