تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۷۹۱۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان خواستار شد؛
لزوم ارتقای رتبه خوزستان در شاخص آزادراه و بزرگراه
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: ارتقای رتبه این استان در بخش‌های آزادراهی و بزرگ‌راهی باید مورد توجه مسئولان حوزه راه قرار بگیرد.

سید علی بحرینی مقدم پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: حوزه راه و شهرسازی نیازمند یک مدیریت جهادی در سطح استان است، نقش ملی این استان در حوزه راه اهمیت فعالیت در این بخش را چند برابر می‌کند.

وی افزود: استان خوزستان با دارا بودن شاخص‌های ملی، نیازمند توجه و حمایت ویژه است؛ در همین راستا یکی از برنامه‌های مهم اداره کل راه و شهرسازی استان، برنامه‌ریزی عمران منطقه‌ای است و از دل این موضوع، هزاران رسالت خارج می‌شود.

بحرینی مقدم تصریح کرد: مدیریت یکپارچه زمین و ساماندهی بازار مسکن موضوعات پیچیده‌ای هستند که باید برای آنها برنامه‌ریزی منسجمی در نظر گرفت. اعتلای هنر معماری ایران نیز از جمله برنامه‌هایی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد، خوشبختانه در این زمان تنها استانی هستیم که سه اثر ثبت‌شده جهانی داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه نظارت بر طرح‌های جامع و تفضیلی شهرها نیز جزئی از شرح وظایف اداره کل راه و شهرسازی استان محسوب می‌شود، بیان کرد: به صورت کلی این اداره کل شرح وظایف عریض و طویلی دارد که تنها با همکاری بین بخشی و تعامل با سایر ارگان های استان قابل انجام است.

وی با بیان اینکه یکی از کارگروه‌های کلیدی در حوزه سرمایه‌گذاری و رونق هر استانی پیگیری مصوبات کمسیون امور زیربنایی است، گفت: سالانه ٥٠ میلیون تن جابه‌جایی در بندر امام خمینی (ره) انجام می‌شود در همین راستا ٧٠ درصد کالاهای اساسی کشور نیز از این بندر وارد استان می‌شوند. این بخش نیازمند توجه بیشتری است.

بحرینی مقدم گفت: ارتقا رتبه استان در بخش آزادراهی و بزرگ‌راهی باید به عنوان یکی از برنامه‌های این اداره کل در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار کرد: در استان پنج فرودگاه وجود دارد و روزانه حدود ٢٠٠ پرواز انجام می‌شود، این بخش نیز نیازمند ساماندهی و توسعه است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار