تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۷۹۱۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیران از فرصت ها برای انجام وظیفه بهتر استفاده کنند
 معاون حقوقی، امور مجلس و استان ‌های وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید از فرصت ها برای انجام وظیفه بهتر استفاده شود، گفت: این امر وقتی محقق می شود که مدیران در مسیر توسعه کشور تلاش کنند.
مهران کفاش روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به کوتاه بودن دوران مدیریتی افراد، بیان کرد: حق مردم برای استفاده و بهره مندی از امکانات خیلی بیشتر از آن چیزی است که اکنون است.
وی با تاکید بر اینکه خدمت به مردم نباید با محدودیت همراه باشد، گفت: برای رفع مشکلات باید تلاش و کوشش بیشتری از سوی مسئولان در همه رده ها صورت بگیرد.
وی ادامه داد: هدایت کشور و استان خوزستان به سمت توسعه مستلزم همدلی و همکاری هرچه بیشتر مدیران است.

** نقش ویژه بخش خصوصی در کشور
معاون حقوقی، امور مجلس و استان ‌های وزارت راه و شهرسازی در ادامه نقش بخش خصوصی در توسعه کشور را ویژه بیان کرد و افزود: غفلت از این حوزه می تواند در مسیر حرکت رو به جلوی کشور مشکلات جدی را به وجود آورد و به همین دلیل نیاز است تا براساس قانون از بخش خصوصی و فعالیت هایی که می تواند در کشور تاثیرگذار باشد، حمایت شود.
کفاش، خوزستان را استانی با کاربرد و کارکرد ملی دانست و گفت:نیاز است از ظرفیت های خوزستان استفاده بهتری صورت بگیرد تا شاهد توسعه همه جانبه در این استان باشیم.
وی با اشاره به اینکه خوزستان به لحاظ حمل و نقل ترکیبی، از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است، افزود: همه زمینه های حمل و نقل زمینی، هوایی، ریلی و دریایی در خوزستان وجود دارد و بر این اساس اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از جمله اداره کل های مهم در این وزارتخانه است.

** طلسم معاونت عمرانی استانداری خوزستان شکسته شود
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: چند ماه است که خوزستان معاونت عمرانی ندارد و این موضوع نشان دهنده آن است که یا فعالیت عمرانی در استان انجام نمی شود و یا انتخاب فرد اصلح در این جایگاه سخت شده است.
حجت الاسلام عبدالمجید ناصری نژاد با تاکید بر اینکه این شرایط شایسته خوزستان نیست و نیاز است طلسم آن شکسته شود، افزود: انتخاب معاون عمرانی جدید می تواند به پیشرفت پروژه های خوزستان کمک بسیار زیادی کند و امیدواریم هرچه سریعتر این موضوع از سوی استاندار و مسئولان مربوطه تعیین تکلیف شود.
وی در ادامه به مقایسه اقدامات و فعالیت های عمرانی و زیرساختی در حوزه حمل و نقل خوزستان نسبت به دیگر استان های کشور پرداخت و گفت: در حالی که خوزستان از قدیمی ترین خطوط ریلی کشور برخوردار است اما می بینیم که دیگر استان های کشور که به تازگی به این شبکه متصل شده اند از پیشرفت های بیشتری برخوردارند.
وی ادامه داد:در برخی از نقاط کشور شبکه ریلی آنها کاملا نوسازی شده اما راه آهن تهران - خرمشهر همچنان در همان شرایط قدیم مانده و در عمل نوسازی در این حوزه صورت نگرفته است.
حجت الاسلام ناصری نژاد به انجام پروازهای فرودگاه های خوزستان که به گفته وی بیشتر اوقات با تاخیر انجام می شوند اشاره کرد و گفت: این فرودگاه ها از داشتن تجهیزات لازم برای رفع موانع و مشکلات پیش رو محروم هستند و علاوه بر آن فرودگاه جدید اهواز که قرار بود در زمان وزیر قبلی راه و شهرسازی، عملیات اجرایی آن آغاز شود همچنان تکلیف آن نامشخص است.
وی همچنین افزود: گرانی قیمت بلیت هواپیما در خوزستان مشکلات زیادی را به وجود آورده است.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت راه های خوزستان ، گفت: در این زمینه نیز وضعیت رضایت بخش نیست به طوری که در جاده ها و مسیرهای روستایی مشکلات زیادی وجود دارد.
حجت الاسلام ناصری نژاد با بیان اینکه روزانه در جاده های خوزستان شاهد تلفات هستیم افزود: تکلیف بخش دیگری از پروژه های راه سازی مشخص نیست و نیاز است هرچه زودتر در این خصوص تصمیم گیری شود.
وی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در خوزستان با نیازهای موجود همخوانی ندارد، گفت: از وزارت راه و شهرسازی گلایه داریم و این وضعیت منجر به نگرانی متعددی در حوزه های مختلف کاری و اجرایی شده است.
بر اساس این گزارش، پنجشنبه هفته گذشته در حکمی از سوی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، رضا رضایی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان منصوب شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار