تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۷۹۱۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بار اصلی حرکت عظیم اربعین حسینی همچنان بر دوش مردم است
رییس کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان گفت: بار اصلی حرکت عظیم اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه همچنان بر دوش مردم مومن و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و وظیفه دولت فراهم کردن زیرساخت های این حرکت عظیم و خودجوش مردمی است.
 حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز یکشنبه در نشست مسئولان و دست اندرکاران مواکب مردمی در جنوب خوزستان و مرز بین المللی شلمچه با بیان اینکه حرکت عظیم و مردمی اربعین در 2 مرز شلمچه و چذابه هرسال بهتر ، منسجم تر و منضبط تر می شود افزود:با هماهنگی لازم باید کیفیت کارهای مربوط به اربعین را بیشتر و کمیت کار را کمتر کرد تا نظارت بهتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هیچ اعتبار دولتی برای موکب داران اربعین دریافت نشده و نخواهد شد گفت: جلوه های مردمی اربعین باید همچنان حفظ شود و نباید خدشه ای به آن وارد شود.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه در اربعین امسال حضور دستگاه های دولتی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در چذابه و شلمچه به صفر رسید افزود:فراهم کردن زیرساخت ها و ایجاد امنیت از عهده موکب داران بر نمی آید و دولت در این زمینه وظیفه حاکمیتی و پشتیبانی دارد.
وی ادامه داد: امسال در محل استقرار مواکب مردم در چذابه هیچ زمین دولتی به دستگاه های دولتی واگذار نشد و هرچه بود به موکب داران و هیات های عزاداری واگذار شد.

** 2 شهرک معنوی اربعین در چذابه و شلمچه برپا می شود
حجت الاسلام موسوی گفت:بر اساس طرح جامع ، 2 شهرک معنوی اربعین در مرزهای چذابه و شلمچه با حجم پذیرایی از 2 میلیون زائر و احداث یک هزار ساختمان برپا می شود.
وی با بیان اینکه گام نخست ساخت شهرک معنوی اربعین امسال با واگذاری حدود 300قطعه زمین به موکب داران انجام شد افزود:در گام بعدی ، جانمایی جدید استقرار مواکب مردمی در مرز شلمچه اربعین سال آینده مشخص خواهد شد.
وی با بیان اینکه در 2 شهرک معنوی شلمچه و چذابه ، فضاهای فرهنگی، یادآوری شهدای دفاع مقدس ، مدافعان حرم و نمادهای مذهبی و زیارتی دیده شده بیان کرد: پیشنهاد ها و نظرات موکب داران برای پرمحتوا کردن شهرک های معنوی اربعین در خوزستان راهگشا خواهد بود.
وی بر تجمیع مواکب هر شهرستان در شهرک های معنوی در شلمچه و چذابه تاکید کرد و افزود: کیفیت پذیرایی و ارایه خدمات فرهنگی به زائران اربعین حسینی هر سال باید بهتر شود.
بر اساس طرح جامع اربعین ، همه سازه های احداث شده در شهرک های معنوی اربعین از مصالح مقاوم و دایمی خواهد بود.
به گزارش ایرنا در این نشست دغدغه ها ، پیشنهادها ، نظرات موکب داران برای برپایی بهتر اربعین حسینی درسال آینده مطرح شد.
بیمه کردن خادمان مواکب ، تامین امنیت داخلی مواکب ، برچیدن موکب های کم کار ، صدور به موقع کارت تردد ، تجهیز مواکب به وسایل سرمایشی با توجه به در پیش بودن فصل گرما در اربعین سال آینده ، نصب امکانات لازم برای زائران جانباز ، معرفی فروشگاه هایی که اقلام مورد نیاز را با قیمت مناسب تر به موکب داران عرضه می کنند ، امنیت مواکب بین راهی در مسیر شادگان - سربندر - آبادان و هندیجان - ماهشهر ، تقویت روحیه جهادی در مواکب و ارتقای سطح کیفیت خمت رسانی به زائران از مهمترین پیشنهادهای موکب داران برای اربعین سال آینده بود.
در اربعین امسال 236هزار زائر از چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و 550هزار زائر از طریق شلمچه در 15کیلومتری غرب خرمشهر به عتبات عالیات عزیمت کردند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار