تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۱۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اجتماعی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان عنوان کرد:
جزئیات ایجاد اردوگاه کار و درمان "بوستان کرامت" در خوزستان

معاون اجتماعی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به فعالیت مرکز ماده ۱۶ خوزستان ویژه معتادان متجاهر مرد گفت: در صورت موفقیت در راه اندازی این مرکز، مرکز ماده ۱۶ زنان معتاد متجاهر را نیز راه اندازی خواهیم کرد.

  محسن حویزه در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی خوزستان که امشب (۲۸ بهمن ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مجموع عمر معاونت اجتماعی سپاه پاسدران حدود چهار ماه است؛ فلسفه تشکیل معاونت جتماعی سپاه پاسدران این است که در جلسه حضرت آقا با فرماندهان ارشد سپاه، ایشان دغدغه هایی درباره مسائل اجتماعی را مطرح کردند و تاکید داشتند که به دلیل اینکه سپاه درون جامعه است می تواند این مسائل را حل کند.

وی افزود: سه دغدغه ای که حضرت آقا مطرح کردند بحث مواد مخدر، طلاق، حاشیه نشینی و محرومیت زدایی بوده است که تصمیم گرفته شد معاونت اجتماعی سپاه تشکیل شود تا جهت انجام ماموریت ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی کار کند.

معاون اجتماعی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: یکی از وظایفی که به سپاه محول شد و بعد سازمان بسیج جلو آمد و منجر به انعقاد تفاهم نامه با وزارت کشور شد، بحث معتادان متجاهر بود. پس از جلسه فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) و فرمانده سازمان بسیج، ابلاغیه ای طراحی شد تا ۱۰ استان کمپ معتادان متجاهر را با کمک دستگاه های هر استان راه اندازی کنند.

حویزه با اشاره به جزئیات کمپ معتادان متجاهر خوزستان بیان کرد: مقرر شد این کمپ با عنوان اردوگاه کار و درمان بوستان کرامت راه اندازی شود و کارهای خوبی انجام شده است. طبق برآورد انجام شده هزینه صفر تا صد این کار بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان خواهد بود که فرمانده سپاه با اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان موافقت کرد و آغاز به کار کردیم. تاکنون بیش از یک میلیارد تومان در این کمپ هزینه کرده ایم. در حال حاضر دیوارکشی محوطه نیز انجام شده است.

معاون اجتماعی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: شیوه نامه همکاری بر اساس توانمندی هر دستگاه طراحی کرده ایم که شرح همکاری هر دستگاه در آن مشخص شده است. البته این شیوه نامه نیاز به چکش کاری دارد. تاکنون هر کسی می خواست این کار را انجام دهد با شکست مواجه بود زیرا همکاری های دقیق درون استانی را می طلبد.

وی بیان کرد: فاز نخست این مرکز تنها برای مردان است که اگر راه اندازی این مرکز موفق بود مرکز ماده ۱۶ بانوان را نیز راه اندازی خواهیم کرد. در هدف گذاری نخست ما، این مرکز ۲۵۰ نفر ظرفیت دارد اما این ظرفیت قابل افزایش است.

حویزه با بیان اینکه نتیجه کار در این زمینه به صورت مستقیم در جامعه روشن خواهد شد، گفت: انتظار می رود همه سازمان ها و دستگاه های خوزستان پای کار بیایند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار