تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۶
کد خبر: ۱۷۹۱۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دلفیناریوم در شهر اهواز احداث می‌شود
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی کلانشهر اهواز گفت: کلانشهر اهواز به عنوان ششمین شهر کشور به زودی شاهد ساخت یک دلفیناریوم می‌شود.
امیر صفی‌خانی  از انعقاد قرارداد ساخت مجموعه بزرگ فرهنگی پارک دلفیناریوم در اهواز خبر داد و اظهار داشت: یکی از اولویت‌ها و اهداف شورای اسلامی شهر و شهرداری اهواز احداث مجتمع‌های تفریحی و رفاهی جهت بالابردن نشاط اجتماعی است که در همین راستا جهت اجرای پروژه دلفیناریوم پیگیری لازم صورت گرفت.

وی افزود: احداث دلفیناریوم یا آکواریوم که نمونه‌هایی از مجتمع‌های تفریحی و گردشگری در سراسر جهان  هستند بیش از 40 سال است که مورد استقبال گسترده شهروندان و توریست‌ها قرار گرفته است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی کلانشهر اهواز گفت: در ایران همه این مجموعه‌های پر طرفدار و تماشاگر در شهرهای  تهران‌، کیش‌، اصفهان‌، تبریز‌، بندر انزلی ایجاد شدند که با استقبال بی نظیری نیز مواجه هستند و قطعاً می‌توان گفت این پروژه در اهواز با توجه به وسعت آن به یکی از جاذبه‌های گردشگری در خوزستان تبدیل  می‌شود.

وی  با بیان اینکه این پارک با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کلانشهر اهواز ساخته می‌شود، گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری 14 میلیارد تومانی نخستین سرمایه‌گذاری با توجه به میزان رقم سرمایه‌گذاری در طول 6 سال گذشته است.

صفی‌خانی مدت زمان ساخت این پروژه را حداکثر 6 ماه عنوان کرد و ادامه داد: در این دلفیناریوم  علاوه بر دلفین از حیوانات دیگری مانند پنگوئن، شیر دریایی، فک خزدار با قابلیت اجرای نمایش استفاده می‌شود‌. تمامی مراحل قانونی و مجوزهای لازم برای ساخت دلفیناریوم اخذ شده اما عملیات شبیه‌سازی آب اقیانوس به منظور ایجاد محیطی شبیه به دریا یک کار تخصصی بوده که علم آن در انحصار افراد خاصی است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی کلانشهر اهواز از دو پروژه سرمایه گذاری دیگر خبر داد و افزود: ساخت دو مجموعه تفریحی، رفاهی و فرهنگی دیگر نیز در حال پیگیری بوده که یکی از آنها در مرحله اخذ مجوزات و برگزاری فراخوان عمومی و مجموعه دوم درمرحله انعقاد قرارداد است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار