تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۷۹۲۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون دادستان: خریداران در سایت دیوار بیعانه ندهند
ما از مردم می خواهیم تا زمانی که کالای مورد نظر خود را ندیده اند، بیعانه پرداخت نکنند.
  معاون امور فضای مجازی دادستانی کل کشور، از خریداران کالا در سایت های اینترنتی مانند سایت «دیوار» خواست تا زمانی که کالای موردنظر خود را دریافت نکرده اند، از پرداخت هرگونه وجهی به عنوان بیعانه خودداری کنند.

جواد جاویدنیا  گفت: سایت دیوار تاکنون همکاری خوبی با دادستانی کل کشور داشته و تا حدود زیادی اقدامات فنی موردنظر ما را انجام داده، فقط مساله بیعانه در این سایت هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: ما از مردم می خواهیم تا زمانی که کالای مورد نظر خود را ندیده اند، بیعانه پرداخت نکنند. رعایت نکردن این مساله باعث می شود تا عده ای پول بادآورده به جیب بزنند و عده ای دیگر برای پس گرفتن 100 یا 200 هزار تومان از پول خود هزینه هایی چند برابر این مبالغ را بر قوه قضاییه و پلیس فتا تحمیل کنند. البته تذکراتی نیز در داخل این سایت و سایت هایی مانند دیوار داده شده است.

معاون دادستان کل کشور اظهار داشت: تلاش می کنیم تا مساله بیعانه را نیز به گونه ای سر و سامان دهیم؛ ولی مشکل اساسی این سایت ها مساله هایی همچون امنیت و احراز هویت کاربران، دارندگان سیم کارت ها و عابربانک ها در فضای مجازی است.

وی تاکید کرد: نباید همه امنیت فضای مجازی و مبادلات الکترونیکی را در حد یک استارتاپ ببینیم که توان محدودی دارد. یک سایت نمی تواند هویت اینترنت کل کشور یا سیم کارت ها و عابربانک ها را احراز کند بلکه باید زیرساخت در اختیار این سایت ها قرار داده شود که بتوانند به مردم خدمت ارائه دهند.

 دو هفته پیش سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از مقامات قضایی درخواست کرده بود تا از زمینه وقوع جرایم در فضای مجازی به ویژه در سایت دیوار جلوگیری شود و حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در این زمینه به خبرنگار قضایی ایرنا گفت: ظاهرا این پرونده ارجاع شده و دادسرا باید به این موضوع رسیدگی کند.

مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار