تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۷۹۲۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
300 تن آرد قاچاق حین خروج از کشور در مرز چذابه توقیف شد
  فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: با تلاش و هوشیاری ماموران مرزبانی ، یک محموله 330تنی آرد قاچاق روز دوشنبه حین خروج از کشور در مرز چذابه واقع در 110کیلومتری شمال غرب اهواز کشف و توقیف شد.
  سردار عبدالله نظرپور افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در نتیجه ساعت ها کار اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر خروج محموله بزرگ آرد قاچاق از پایانه مرزی چذابه آگاه شده که بلافاصله وارد عمل شدند.
وی گفت: ماموران حین کنترل خودروهای باری در بارانداز پایانه مرزی چذابه ، کامیون های مورد نظر را شناسایی و در بازرسی آنها این محموله آرد قاچاق را که بدون اظهارنامه گمرکی ، قاچاق و با هدف خروج از کشور بارگیری شده بود، کشف و توقیف کردند.
سردار نظرپور اظهار داشت: در تحقیقات و بازجویی ها از قاچاقچیان محل نگهداری محموله بزرگ آرد قاچاق در شهر سوسنگرد شناسایی شد.
وی ارزش این محموله آرد قاچاق را چهار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این ارتباط چهار متهم به قاچاق کالا بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز را برعهده دارد.
سه ماه پیش نیز یک محموله آرد قاچاق به وزن 200تن نیز حین خروج از کشور در مرز چذابه توقیف شد.
همه کالاهای صادراتی از پایانه های مرزی چذابه و شلمچه پس از انجام امور گمرکی باید مجوز خروج از کشور را از فرماندهی مرزبانی منطقه دریافت کند.
حفظ و حراست از مرزهای زمینی و دریایی ، برخورد با ورود و خروج کالای قاچاق و ارز ، مبارزه با ورود مواد مخدر در آبهای خلیج فارس ، کنترل ترددها و برخورد با شناورهای صیادی غیرمجاز خارجی از مهمترین وظایف مرزبانی و دریابانی خوزستان است.
به گزارش ایرنا بازارچه های تجاری و مسافری چذابه و شلمچه پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق در سال 1382 ، به تدریج برای صادرات کالا و عزیمت زائران عتبات عالیات به عراق بازگشایی شد.
هم اکنون امکان صادرات کالاهای غیرنفتی و اعزام زائران عتبات عالیات از مرز دریایی خرمشهر نیز وجود دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار