تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۷۹۲۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای ۴۰ هزار پروژه زیربنایی و اقتصادی در مناطق محروم کشور
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از اجرای ۴۰ هزار پروژه زیربنایی و اقتصادی با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی در مناطق محروم کشور خبر داد و گفت: طی ۷ ماه اخیر ۸۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم کشور ایجاد شده است.
 محمد مخبر در آیین شکرانه بهره برداری از 41 هزار اشتغال مستقیم ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: وقتی حادثه سیستان روی داد مطمئن بودم دشمنان با ضربه سنگینی مواجه می شوند. سال های 56 و 57 غربی ها هرچه از دستشان برمی آمد برای محقق نشدن انقلاب انجام دادند.

وی ادامه داد: امام و تشکیلات آن، چیزی در دست نداشتند اما رژیم همه چیز داشت.خداوند اراده به پیروزی انقلاب داشت. بعد از انقلاب هم تجزیه کشور یک موضوع جدی بود و غربی ها برای این موضوع هزینه ها کردند. این موضوع هم به خوبی پشت سر گذاشته شد. بعد بحث جنگ تحمیلی آغاز شد که  مردم با دست خالی با دشمن مقابله کردند.

وی افزود: یک نکته از پیروزی انقلاب تا امروز بوده و آن هم بحث تحریم ها بوده است. نظام سلطه از مردم آسیب دیده و از اشخاص صدمه ندیده است. در زمان بختیار تیمی از ساواک به اسرائیل می روند و درخواست می کنند تیم آموزشی برای عوامل ساواک سامان دهند و آنها هم می آیند. آنها (اسرائیلی ها) گفتند وقتی آمدیم یک روز خود را شبیه ایرانی ها کردیم و دیدیم که نیروهای نظامی شاه مردم را به رگبار می بندند. اما با این وجود مردم همچنان به سمت تفنگ ها حرکت می کنندگفتیم این اسلحه (مردم) دیگر قابل دفاع نیست.

 رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان این که بعد از انقلاب پیشرفت های سنگینی در حوزه نظامی داشته ایم اما آنچه انقلاب را نگاه داشته مردم هستند، اظهار کرد: کشور در یک جنگ اقتصادی تمام عیار روبروست. امروز تمام کشور و آحاد جامعه متاثر از این جنگ هستند و راهی به جز تکیه به مردم نداریم.

مخبر با اشاره به تجربه انقلاب که صادر شده است، گفت: در فرانسه هم این اتفاق روی داده و با وجود گاز اشک آور باز هم مردم به مبارزه خود ادامه می دهند.

وی تاکید کرد: بیانیه حضرت آقا روی بحث گام دوم بسیج مردم با اولویت جوانان است. در ستاد اجرایی فرمان امام حسب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب محوریت را توانمندسازی مردم مناطق محروم قرار دادیم.

وی بیان کرد: طی سال های اخیر بیش از 40 هزار پروژه زیربنایی و اقتصادی با سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد تومانی اجرا شده که سهم ستاد اجرایی فرمان امام در این طرح ها زیر 12 درصد بوده و از منابع مردم تمام این پروژه های ساخته شده یا در حال اجراست. در این راستا به عنوان مثال تاکنون  1550 مدرسه، 1200 مرکز فرهنگی، 30 هزار واحد مسکونی، 11 باب بیمارستان (2500 تخت بیمارستان)، 159 مرکز جامع بهداشتی و... به بهره برداری رسیده است.

مخبر با اشاره به کمک به حدود 10 هزار زوج نابارور  در مناطق محروم، اظهار کرد: مهرماه امسال حدود 300 هزار لوازم التحریر برای مناطق محروم ارسال شد. 

رئیس ستاد اجرایی امام با بیان این که طی 7 ماه اخیر بالغ بر 41 هزار شغل در مناطق محروم ایجاد شده است، گفت: علاوه بر این که 41 هزار شغل غیرمستقیم نیز به واسطه این تعداد اشتغالزایی مستقیم، ایجاد شده است.

مخبر با انتقاد از میزان کم صید ماهی (2 دهم درصد) اظهار کرد: صنایع آب بر کشور  را به مراکزی که آب نیست، برده ایم و آب شرب مردم را به این صنایع می دهیم. در استان های شمالی میانگین بارندگی 1300 میلیمتر داریم که وسعت این استان ها به اندازه هلند است. در این کشور سالانه 85 میلیارد دلار درآمد از کشاورزی دارند و ما 400 میلیون دلار. 35 درصد درآمد برخی کشورها از جمله کره و چین از محل کشتی سازی تامین می شود، اما ما کاری در این زمینه انجام نداده ایم.

وی تاکید کرد: هر تشکیلات خصوصی که یک درصد تا 100 درصد شرکت های ستاد اجرایی فرمان امام را بخواهد آماده ایم شرکت ها را واگذار کنیم. هدف ما درآمدزایی نبوده و حل مشکل مردم بوده است. برای سال آینده 40 هزار شغل مستقیم را به 70 هزار شغل خواهیم رساند.

در این مراسم همچنین تعدادی از کارآفرینان برتر در حوزه های مختلف از جمله طرح های اجتماع محور به تشریح فعالیت های اشتغالزایی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام پرداختند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار