تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۷۹۲۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح هادی روستایی در شهرک ولی‌عصر بندر امام‌(ره) اجرا می‌شود
بخشدار بندرامام‌ خمینی(ره) گفت: نقشه‌برداری از شهرک ولی‌عصر انجام شد و طرح هادی روستایی بعد از تصویب توسط بنیاد مسکن در شهرک اجرایی می‌شود.
 روستای شهرک ولی عصر بندر امام خمینی(ره) معروف به شهرک گاما تا قبل از سال 96  به صورت سکونتگاه غیررسمی شناخته می‌شد و طرح‌های مختلفی از سوی مسئولان شهری برای این روستا ارائه شد.

سرانجام بعد از کش و قو‌س‌های فراوان با پیگیری‌های بخشدار بندر امام خمینی(ره) در سال 96 با گرفتن کد تقسیمات کشوری به صورت رسمی به عنوان روستای شهرک ولی‌عصر بندر امام‌خمینی(ره) معرفی شد.

در روستای شهرک ولی‌عصر به دلیل اینکه در سال‌های گذشته به عنوان سکونتگاه غیررسمی بوده و به جز برق هیچ امکانات زیرساختی در آن انجام نشده و روستا فاقد امکانات اولیه زندگی است.

آرش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: روستای شهرک ولی‌عصر بندرامام خمینی(ره) تا قبل سال 96 به عنوان سکونتگاه غیررسمی شهرک گاما شناخته می‌شد و مسئولان همواره به دنبال جابه‌جا کردن ساکنان، تخریب و هزینه نکردن در شهرک بودند.

وی افزود: شهرداری بندرامام خمینی(ره) و بندرماهشهر به دلیل اینکه شهرک گاما خارج از محدوده شهری آنها است حاضر به ارائه خدمات به شهرک نبودند.

بخشدار بندرامام‌خمینی(ره) درباره روستا شدن شهرک ولی‌عصر، بیان کرد: بعد از بررسی کارشناسی درباره سکونتگاه‌های غیررسمی و با پیگیری از استانداری خوزستان، سکونتگاه غیررسمی شهرک گاما با گرفتن کد روستایی به عنوان روستای شهرک ولی‌عصر زیر نظر بخشداری بندرامام‌خمینی(ره) تبدیل شد.

وی افزود: روستا شدن شهرک ‌ولی‌عصر امکان کار تخصصی و اصولی برای حل مشکل ساکنان و ارائه خدمات را هموار کرده است.

قنبری درباره کارهای انجام شده برای روستا شهرک ولی‌عصر بندرامام‌خمینی(ره) بیان کرد: برای بهسازی روستا شهرک ولی‌عصر 400 میلیون تومان از محل اعتبارات شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گرفته شد.

وی افزود: جدول‌گذاری معابر روستایی در حال انجام است که بعد از اتمام این کار بلافاصله جهت آسفالت منطقه ورود می‌کنیم.

بخشدار بندرامام‌خمینی(ره) درباره مزایا روستا شدن شهرک ولی‌عصر عنوان کرد: در انتخابات آینده شورای شهر و روستا، شورای روستا توسط ساکنان شهرک ولی‌عصر انتخاب می‌شوند. دهیار روستا توسط بخشداری تعیین شده و اعتبارات مشخص و خوبی برای روستا اختصاص داده می‌شود.

قنبری درباره کارهای انجام شده برای روستا اظهار داشت: نقشه‌برداری از شهرک ولی‌عصر انجام شده است و طرح هادی روستا بعد از تصویب توسط بنیاد مسکن در شهرک اجرایی می‌شود.

وی افزود: ساخت مدرسه جدید و زمین چمن از برنامه‌های آینده برای روستا است و با مذاکراتی که با  مدیرکل بنیاد مسکن استان و شهرستان انجام شده، تسهیلات ارزان قیمت برای مقاوم‌سازی منازل فرسوده در اختیار ساکنان قرار داده می‌شود.

بخشدار بندرامام‌خمینی(ره) درباره مشکل دفع آب‌های سطحی و فاضلاب عنوان کرد: دفع آب‌های سطحی شهرک ولی‌عصر توسط لوله خروجی کوچک و به صورت ثقلی انجام می‌شود و در آینده ایستگاه پمپاژی برای دفع آب‌های سطحی ساخته می‌شود.

وی در پایان گفت: برطرف کردن مشکلات روستا بعد از اجرای طرح هادی روستایی اجرا می‌شود و کار زمان‌بری است و حل مشکلات پیشروی روستا با همکاری ساکنان روستا, سریعتر به نتیجه می‌رسد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار