تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۷۹۲۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اهواز:
خوزستان با این بودجه‌ها، به کجا می‌رسد؟

امام جمعه موقت اهواز گفت: گفته می‌شود بیشترین بودجه به خوزستان اختصاص می‌یابد. خوزستان به یک نگاه منصفانه نیاز دارد. گفته می‌شود در اختصاص بودجه‌ها بیشترین بودجه به خوزستان داده می‌شود. اما باید دید با این بودجه، ما به کجا می‌رسیم.

  ابوالحسن حسن‌زاده در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان که امروز (30 بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مسأله انتقال آب چندین سال است که در استان مطرح است و به عنوان یک موضوع آزاردهنده بیش از اینکه موضوعی تخصصی باشد، به یک موضوعی اجتماعی و سیاسی تبدیل شده است. مساله انتقال آب علاوه بر اینکه جنبه عمرانی و فنی دارد، جنبه اجتماعی نیز پیدا کرده است.

وی افزود: در شرایط جدید باید به سمت مدیریت علمی حرکت کنیم. اگر حتی یک قطره آب نیز از استان منتقل نشود، نمی‌توانیم کشاورزی خود را به صورت سنتی انجام دهیم. باید به سمت آبیاری نوین حرکت کنیم و به آن توجه داشته باشیم.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به مخالفت‌های موجود برای انتقال آب از استان گفت: ما نمی‌خواهیم کشور به صورت ملوک‌الطوایفی اداره شود و بخشی‌نگر باشیم. تلخی مساله این است که در کنار منابع عظیم نفت و گاز در استان، دانش‌آموز ما باید 15 کیلومتر راه را با پای پیاده طی کند تا به مدرسه برود.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: در گذشته پیشرفت دیگر استان‌ها با درآمد کمی ممکن بود، اما حالا باید در خوزستان با هزینه‌های بسیار بالا، به سطح این استان‌ها برسیم و بعد هم گفته می‌شود بیشترین بودجه به خوزستان اختصاص می‌یابد. خوزستان به یک نگاه منصفانه نیاز دارد. گفته می‌شود در اختصاص بودجه‌ها بیشترین بودجه به خوزستان داده می‌شود. اما باید دید با این بودجه، ما به کجا می‌رسیم.

وی افزود: سازمان آب و برق جزو سازمان‌هایی است که در چند سال اخیر بیشترین جذب اعتبار را داشته است. به سهم خودم از تلاش‌های آقای شمسایی تقدیر و تشکر می‌کنم.

در ادامه این مراسم فرهاد ایزدجو مدیرعامل جدید سازمان آب و برق خوزستان نیز اظهار کرد: سازمان آب و برق خوزستان در پنج محور شامل آب و محیط زیست، برق و انرژی، مشارکت در کنترل و کاهش آلودگی ناشی از ریزگردها، ارتقا علم و فناوری و مدیریت تامین منبع مالی به عنوان یکی از نیازهای ضروری توسعه باید مورد توجه قرار گیرد. امیدواریم با کمک یکدیگر با فعالیت‌های هدفمند و ضابطه‌مند به عنوان الگو برای سایر سازمان‌های کشور فعالیت کنیم.

وی افزود: برنامه 27 صفحه‌ای خود را در زمینه‌های مختلف آماده کردم و به وزیر نیرو ارائه دادم. در این مدت تلاش می‌کنم این برنامه را دنبال کنیم. یکی از نکاتی که باید در نظر گرفته شود مساله مدیریت یکپارچه و جامع حوضه‌های آبریز است. با توجه به شرایط موجود و شرایط خشکسالی و ترسالی باید برنامه‌هایی را تدوین کنیم تا خسارت ناشی از ابن شرایط را بتوانیم حذف کنیم و تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

 مدیرعامل جدید سازمان آب و برق خوزستان گفت: باید نیازهای زیست محیطی را مورد توجه قرار دهیم و با رعایت ظرفیت تحمل هر یک از حوضه‌ها برنامه ریزی لازم را انجام دهیم. یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، مساله استفاده از آب‌های غیرمتعارف است. در برخی گزینه‌ها استفاده از این آب‌ها می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. باید به درخواست‌های جامعه توجه کنیم. باید ارتباط ما با مردم یک ارتباط مناسب باشد و باید تلاش کنیم آگاهی عمومی را ارتقاء دهیم. از سازمان‌های مردم نهاد باید استفاده کنیم. این مساله برای جذب سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌های مردمی به ما کمک می‌کند.

ایزدجو خاطرنشان کرد: در خصوص پژوهش، نوآوری و فناوری باید از ظرفیت‌های استانی و کشوری استفاده کنیم. باید ارتباط خوبی با سایر صنایع داشته باشیم و از تکنولوژی‌های به روز استفاده کنیم. از بخش خصوصی نیز باید به صورت موثر استفاده کنیم. همچنین در برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهیم و در تدوین شیوه‌نامه‌ها شفافیت را افزایش داده و سلامت اداری باید به عنوان یکی از اولویت‌های ما مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به بالا بودن گردش مالی سازمان آب و برق تصریح کرد: باید بتوانیم معاملات سازمان را به صورت شفاف انجام دهیم و این اطمینان را به وجود بیاوریم که کار با سلامت کامل ادامه پیدا می‌کند. باید در قبال روش‌های اجرایی پاسخگو باشیم و به نحوی عمل کنیم که موجب افزایش پویایی و بهره‌وری و انگیزه همکاران خود در سازمان آب و برق شویم. یکی از کارهای مهمی که باید مدنظر قرار دهیم، ایجاد کارگروه‌ها و اتاق‌ها
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار