تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۷۹۲۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اشتباه صورت گرفته در ساخت سد گتوند عمدی نبود
مدیر عامل سابق سازمان آب و برق خوزستان اشتباهات صورت گرفته در سد گتوند را غیر عمدی دانست و گفت: اگر به گزارش های این سازمان در مورد این پروژه توجه می شد شاید امروز خوزستان با چنین مشکلی رو به رو نبود.
 محمدرضا شمسایی عصر سه شنبه در آیین تودیع خود با اشاره به موضوع انتقال آب از سرشاخه های رودخانه کارون، اظهارداشت: مخالفت خود با انتقال آب از این حوضه آبی را 23 سال پیش اعلام کرده ام و این موضوع به دلیل بررسی های کارشناسانه ای بود که انجام شد.
وی با اشاره به اینکه این مخالفت جنبه استانی گری نداشته و ندارد، گفت: این مخالفت نه تنها با انتقال به استان اصفهان بلکه به هر استان دیگر است.
مدیرعامل پیشین سازمان آب و برق خوزستان تاکید کرد: مجموعه مدیران و کارشناسان این سازمان نیز با هرگونه انتقال مخالف هستند و همانطور که عنوان شد دلیل آن موارد و بررسی های علمی و کارشناسی است.
شمسایی به اشتباهات صورت گرفته در ساخت سد گتوند اشاره کرد و گفت: در این خصوص سازمان آب و برق استان به وزارت نیرو گزارشات و اشکالات را اعلام کرد که اگر به این گزارشات توجه می شود امروز استان خوزستان با چنین مشکلی رو به رو نبود.
وی اشتباهات کارشناسی در کارها و پروژه های عظیم را طبیعی دانست و گفت: در این زمینه تعمدی صورت نگرفته است.
مدیرعامل پیشین سازمان آب و برق استان از اتمام ساخت 2سد تنظیمی طی 2 سال گذشته خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از ورود آب شور به پایین دست استان مراحل ساخت 2 سد دیگر در لالی و خیز آباد آغاز شده است.

*انتقال آب کارون به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است
امام جمعه موقت اهواز نیز در این آئین در مقایسه ای انتقال آب کارون را با ماجرای فدک در دوره حضرت زهرا (سلام الله علیها) مشابه خواند و گفت: انتقال آب کارون همانند ماجرای زمین فدک در دوره حضرت زهرا(سلام الله علیها) به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است.
آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده با بیان اینکه هر دوی این موارد از لحاظ جنبه های اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، گفت: با همه اقداماتی که برای جلوگیری از این انتقال صورت گرفته بالاخره باید این مسئله حل شود.
وی با بیان اینکه کار به شورای عالی امنیت ملی کشیده شده است، گفت: چندین سال است که انتقال آب کارون برای مردم خوزستان به یک بحث آزار دهنده تبدیل شده است.

**سازمان آب و برق خوزستان به یک مجموعه پاسخگو تبدیل می شود
مدیرعامل جدید سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه این سازمان به یک مجموعه عملگرا، پاسخگو، هدفمند و ضابطه مند تبدیل می شود، گفت: در دوره جدید مدیریتی سعی می شود تا با همکاری هایی که صورت می گیرد به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.
فرهاد ایزدجو خاطرنشان کرد: مدیریت جامع حوضه آبریز، مدیریت ریسک در خشکسالی و ترسالی، تامین آب استان هم از لحاظ کمی و هم کیفی، مورد توجه قرار دادن مسائل زیست محیطی، استفاده از آب های غیرمتعارف و شیرین سازی آب های شور، توجه به درخواست های عمومی و ارتقای سطح آگاه سازی عمومی باید در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: ارتقای شفافیت و سلامت اداری از جمله برنامه هایی است که در این سازمان با جدیدت دنبال خواهد شد.
سدهای کارون 1، کارون 3، کارون 4، مسجد سلیمان و در پایین ‌تر، سدهای گتوند علیا بر روی رودخانه کارون ساخته شده ‌اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار