تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۱۷۹۲۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آئین اختتامیه جشنواره موسیقی فجر در آبادان برگزار شد
آئین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند سه شنبه شب در آبادان برگزار شد.
سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر و سینما مهر آبادان از تاریخ ٢٣ لغایت ٣٠ بهمن ماه همزمان با تهران برگزار شد و 13گروه هنری از 9 شهرستان تهران، آمل، شیراز، اهواز، بهبهان، رامهرمز، ماهشهر، آبادان و خرمشهر در سه سبک کلاسیک، پاپ و سنتی به اجرای برنامه پرداختند.
این گروه ها شامل 2 گروه موسیقی پاپ و کلاسیک و نیز 11 اثر موسیقی سنتی و محلی بودند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در مراسم اختتامیه جشنوار موسیقی فجر گفت:خوشبختانه نسبت به سالیان گذشته علاقه و گرایش اقشار مختلف مردم نسبت به موضوعات فرهنگی و هنری چشمگیر بوده و امیدواریم این روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد.
همایون قنواتی گفت:ویژگی خوب این جشنواره در منطقه آزاد اروند توجه ویژه به موسیقی فاخر و اصیل ایرانی و محلی است.
وی افزود:مجتمع خلیج فارس خرمشهر 400 صندلی و سینما مهر آبادان 350 نفر گنجایش دارند که در زمان اجرای جشنواره همواره بلیت های اجراها به فروش رفت.
به گزارش ایرنا در زمان برگزار جشنواره موسیقی در منطقه آزاد اروند ارکستر اهورا سنتی از ماهشهر، ارکستر سار محلی بندری آبادان و ارکستر کوبکار محلی بندری از ارکستر کوارتت گیتار کلاسیک از آمل، ارکستر آریاگان سنتی محلی از بهبهان، ارکستر سروش سنتی شیراز، ارکستر دلکش سنتی از اهواز و ارکستر مضرابی ستارستان سنتی از اهواز در آبادان و خرمشهر اجرای برنامه داشتند.
در مراسم پایانی از گروه های ارکستر سار محلی بندری و ارکستر کوبکار محلی بندری آبادان و ارکستر اروند استار و ارکستر اهورا تقدیر شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار