تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۷۹۲۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طلسم تکمیل ساخت جاده هندیجان ـ بندرماهشهر پس از ۱۳ سال شکسته شد
‌فرماندار بندرماهشهر با اشاره به آغاز لایه دوم آسفالت این جاده گفت:پروژه لایه دوم آسفالت این جاده تا پایان سال تکمیل و این جاده به بهره‌برداری می‌رسد.
  جاده بندرهندیجان به بندرماهشهر یکی از جاده‌های ترانزیتی و اساسی استان خوزستان و کشور به‌حساب آمده که علاوه ارتباط‌ دادن این دو شهرستان تفریحی دو بندر تجاری اقتصادی را به هم متصل می‌کند؛ جاده‌ بندرماهشهر به بندرهندیجان که بیش از 60 کیلومتر بوده به عنوان جاده‌ مرگ شناسایی و معروف شده و تصادفات و حادثه‌های زیادی که اکثرا منجر به مرگ شهروندان شده در این جاده رخ داده است.

آغاز ساخت باند دوم این جاده در سال 84 از محل اعتبارات ملی کلید خورده و 30 کیلومتر آن به در حوزه شهرستان بندرماهشهر و مابقی جاده در حوزه بندرهندیجان بوده است اما هم‌اکنون پس از گذشت 13 سال از آغاز ساخت باند دوم این قسمتی که در حوزه بندرماهشهر بوده نیمه کاره و ناقص رها شده اما باقی جاده که در حوزه هندیجان بوده تکمیل و باند دوم آن در حال استفاده است.

از 30 کیلومتری که در حوزه بندرماهشهر بوده کمتر از 10 کیلومتر آن نیمه کاره بوده و نیاز به لایه دوم آسفالت دارد که مسئولان شهرستانی و استانی اصلی‌ترین علت تاخیر در آماده‌سازی و بهره‌برداری این جاده را نبود قیر می‌دانند.

محسن بیرانوند اظهار داشت: پیمانکار جاده بندرماهشهر به هندیجان همزمان پیمانکار ساخت جاده گرگر به گمبزون بوده که ما به اسم جاده گرگر به گمبزون اعتباری از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای جاده بندرماهشهر به هندیجان گرفتیم.

وی افزود: به دلیل اینکه پروژه‌ دو بانده کردن جاده هندیجان به بندرماهشهر از پروژه‌های ملی بوده امکان تخصیص اعتبار وجود نداشت است.

فرماندار بندرماهشهر با اشاره به پیگیری‌های استاندار و نماینده حوزه انتخابیه بیان کرد: پیمانکار دستگاه‌های لازم را به محل پروژه آورده و کار را آغاز کرده است و براساس زمانبندی پیمانکار و اگر مورد خاصی پیش نیاید با محاسبه اینکه هر روز 500 متر آسفالت می‌شود 12 روز طول ‌می‌کشد تا آسفالت این جاده به پایان برسد.

وی گفت: مدیر کل راه و شهرسازی نیز پیمانکاری برای خط کشی این جاده در نظر گرفته و امیدواریم تا پایان سال این جاده به بهره‌برداری برسد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار