آغاز ساخت باند دوم این جاده در سال 84 از محل اعتبارات ملی کلید خورده و 30 کیلومتر آن به در حوزه شهرستان بندرماهشهر و مابقی جاده در حوزه بندرهندیجان بوده است اما هماکنون پس از گذشت 13 سال از آغاز ساخت باند دوم این قسمتی که در حوزه بندرماهشهر بوده نیمه کاره و ناقص رها شده اما باقی جاده که در حوزه هندیجان بوده تکمیل و باند دوم آن در حال استفاده است.
از 30 کیلومتری که در حوزه بندرماهشهر بوده کمتر از 10 کیلومتر آن نیمه کاره بوده و نیاز به لایه دوم آسفالت دارد که مسئولان شهرستانی و استانی اصلیترین علت تاخیر در آمادهسازی و بهرهبرداری این جاده را نبود قیر میدانند.
محسن بیرانوند اظهار داشت: پیمانکار جاده بندرماهشهر به هندیجان همزمان پیمانکار ساخت جاده گرگر به گمبزون بوده که ما به اسم جاده گرگر به گمبزون اعتباری از سازمان مدیریت و برنامهریزی برای جاده بندرماهشهر به هندیجان گرفتیم.
وی افزود: به دلیل اینکه پروژه دو بانده کردن جاده هندیجان به بندرماهشهر از پروژههای ملی بوده امکان تخصیص اعتبار وجود نداشت است.
فرماندار بندرماهشهر با اشاره به پیگیریهای استاندار و نماینده حوزه انتخابیه بیان کرد: پیمانکار دستگاههای لازم را به محل پروژه آورده و کار را آغاز کرده است و براساس زمانبندی پیمانکار و اگر مورد خاصی پیش نیاید با محاسبه اینکه هر روز 500 متر آسفالت میشود 12 روز طول میکشد تا آسفالت این جاده به پایان برسد.
وی گفت: مدیر کل راه و شهرسازی نیز پیمانکاری برای خط کشی این جاده در نظر گرفته و امیدواریم تا پایان سال این جاده به بهرهبرداری برسد.