تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۷۹۲۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همه چیز درباره هافبک ژاپنی فولاد خوزستان
فولاد خوزستان با نظر افشین قطبی یک هافبک ژاپنی را از لیگ تایلند به خدمت گرفت.
تیم فوتبال فولاد خوزستان که با افشین قطبی این روزها حال خوشی دارد و توانسته نتایج خوبی گرفته، شب گذشته با یک هافبک ژاپنی به توافق رسید و قرارداد این بازیکن امروز در هیئت فوتبال خوزستان ثبت شد.

تاکافومی آکاهوشی(Takafumi Akahoshi) نام کامل بازیکن ژاپنی فولاد است که متولد 1986(32 ساله) در شهر فوجی ژاپن است.

این هافبک 175 سانتی‌متری فوتبال حرفه‌ای را از تیم صاحب‌نام اوراواردز که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را نیز در کارنامه دارد آغاز کرد ولی در این تیم تنها 2 بازی انجام داد. 

پس از اوراواردز وی در 3 سال برای 3 تیم در سطح دوم فوتبال ژاپن یعنی جِی‌لیگ2 مجموعاً 64 بازی انجام داد که موفق به زدن 9 گل در این بازی‌ها هم شد. این هافبک ژاپنی سپس به لیگ لیتوانی رفت و 15 بازی برای تیم لیِپاخاس متالورژ این کشور انجام داد.

اما آکاهوشی بیشترین بازی را در طول دوران حرفه‌ای خود برای تیم پاگون ژچین در لیگ برتر لهستان انجام داد و در 2 مقطع، مجموعا در 156 مسابقه برای این تیم به میدان رفت که حاصل آن زدن 20 گل بود. وی همچنین یک حضور ناموفق در لیگ روسیه و در تیم یوفا(UFA) این کشور داشت که تنها 2 بازی برای این تیم انجام داد.

هافبک جدید فولاد در 2 سال گذشته در تیم‌های راچابوری(29 بار) و سوفانبوری(32 بار) در لیگ تایلند بازی کرده و مجموعا 5 گل نیز در این بازی‌ها به ثمر رسانده است.

سایت ترانسفرمارکت قیمت حدودی این بازیکن را 350 هزار یورو تخمین زده است که مطمئنا باشگاه فولاد رقمی کمتر از این مبلغ را با این بازیکن توافق کرده است.

وی هیچ‌گاه موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی ژاپن نشده است و با توجه به اینکه در سطح اول فوتبال ژاپن هم حضور خاصی نداشته، شاید هواداران فولاد باید به دوران موفق حضور وی در لیگ لهستان و تایلند دل خوش کنند. 

تاکنون یوکیا سوگیتا تنها ژاپنی حاضر در لیگ ایران بوده که در فصل جاری کیفیت بسیار خوبی را از خود در لباس تراکتورسازی نشان داده است.

به‌هرحال افشین قطبی نشان داده معمولا روی بازیکنان خارجی باکیفیتی دست می‌گذارد که اهالی فوتبال خوزستان نیز امیدوارند این خرید نیز بتواند به فولاد کمک کند.

در صورت صدور آی‌تی‌سی آکاهوشی، وی می‌تواند در بازی فردای تیمش برابر نساجی حاضر باشد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار