تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۷۹۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با احداث واحدهای 7 و 8 نیروگاهی
افزایش ظرفیت نیروگاه رامین تا 660 مگاوات
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با احداث واحدهای 7 و 8 نیروگاه حرارتی رامین،‌ ظرفیت این نیروگاه حدود 660 مگاوات افزایش می‌یابد.

به گزارش فارس، مسعود معین پور اظهار کرد:  نیروگاه رامین اهواز بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور است که با احداث واحدهای 7 و 8  آن ظرفیت این نیروگاه به میزان حدود 660 مگاوات افزایش خواهد یافت.

وی گفت: این نیروگاه هم اکنون با شش واحد نیروگاهی توان تولید یک‌هزار و 850 مگاوات انرژی الکتریکی را دارد ولی با  ساخت واحدهای 7 و 8 که ظرفیت هر کدام 330 مگاوات است ظرفیت کلی این نیروگاه به 2 هزار و 510 مگاوات می‌رسد.

معین‌پور تصریح کرد: احداث این دو واحد از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به استان خوزستان است که برای ساخت و تکمیل آنها 5 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات صنعت برق کشور اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: قرار است علاوه بر احداث  دو  واحد جدید در نیروگاه رامین، تمام این نیروگاه به مرور زمان از پایه مکانیزه شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: نیروگاه رامین قلب صنعت برق در خوزستان است که نصب و راه‌اندازی واحدهای 7 و 8 آن خدمتی بزرگ در راستای تامین برق پایدار در خوزستان خواهد بود.

نیروگاه یک‌هزار و 850 مگاواتی رامین اهواز در 25 کیلومتری جاده اهواز ـ مسجدسلیمان در نزدیکی رودخانه کـارون و شهر ویس در شمال شرقی اهواز قرار دارد.

:
:
:
آخرین اخبار