تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۷۹۳۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشف و ضبط دارو و واکسن‌های دامی غیر مجاز در دزفول
 داروها و واکسن‌های غیر مجاز دامی از یک دستفروش در دزفول کشف و ضبط شد.

  محسن ورجاوند، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول با اعلام این خبر اظهار کرد: پیرو بازدید به عمل آمده بازرسان این اداره از بازار قدیم این شهرستان اقلامی از جمله دارو و واکسن دامی از یک دستفروش کشف و ضبط شد.

وی افزود : داروها و واکسن‌ها که به صورت غیر مجاز تهیه و توسط این دستفروش به فروش می‌رسیدند در شرایط کاملاً غیر بهداشتی و فاقد زنجیره سرد نگهداری شده و به دامداران بی اطلاع عرضه می‌شد.

ورجاوند ادامه داد: کلیه اقلام دارویی و واکسن‌های دامی باید توسط داروخانه‌ها و مراکز مایه‌کوبی مجاز دارای پروانه فروش از اداره دامپزشکی و پس از بررسی نیازمندی و بیماری‌های دامی توزیع شوند.

وی تاکید کرد: دامداران و پرورش دهندگان دام و طیور، داروهای دامی خود را فقط با تجویز دکتر دامپزشک از داروخانه‌های دامپزشکی تهیه و از خرید دارو از سایر مراکز خودداری کنند و در صورت مشاهده فروش دارو در سایر مراکز و مغازه‌ها، مراتب را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

ورجاوند در پایان تصریح کرد: شهرستان دزفول دارای ۸ داروخانه دامی و ۷ مرکز واکسیناسیون است که کلیه خدمات بهداشتی، درمانی و پیشگیری از بیماری‌های دامی برای دامداران شهرستان را انجام می‌دهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار