تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۱۷۹۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به دلیل نبود آب در تنها غسالخانه بهبهان
قطع آب بهبهان میت‌ها را هم رنجاند
به دلیل نبود آب در تنها غسالخانه بهبهان، دو میت بیش از یک ساعت بر زمین مانده و مراسم تشییع جنازه آنها با مشکل مواجه شد.

روز گذشته آب منطقه ذوالفقاری این شهرستان از صبح قطع شده و به دنبال آن آب غسالخانه قبرستان نیز قطع و منبع آب موجود نیز آبی در آن دیده نمی‌شد.

وقوع این دست مشکلات ناراحتی زیادی ایجاد کرده و مراسم تشییع جنازه دو مرحوم را نیز مختل و خانواده‌های داغدار و عزادار آنها را شاکی و دلخور کرد.

صحبت‌ها و حرف‌های دل مردم و پس از آن، پاسخ‌های داده و نداده مسئولان مربوطه همان روال گذشته مشکلات در بهبهان را تداعی می‌کند، همان مشکلات زیادی که وجود داشته، حرف‌هایی که از دل بلند شده اما گوشی برای شنیدن نیست، پاسخ‌های از روی سهل‌انگاری مسئولان و تلفن‌های خاموش برخی دیگر که آب پاکی را روی دستان مردم می‌ریزد.

*مرده‌های ما نیز از لطف مسئولان بی‌نصیب نمی‌مانند

یکی از افراد داغدار حاضر در غسالخانه که از بی‌مسئولیتی مسئولان به شدت ناراحت بود، اظهار کرد: از صبح امروز و بدون اطلاع قبلی آب این منطقه قطع شده و ما نیز بدون اینکه از نبود آب در غسالخانه نیز اطلاعی داشته باشیم، میت خود را برای تشییع جنازه به اینجا آورده‌ایم.

وی افزود: هنگام ورود به غسالخانه تازه فهمیده‌ایم آبی در لوله‌ها نبوده و تنها منبع کوچک آن خالی است.

محسن خراسانی تصریح کرد: تعجب می‌کنیم از مسئولانی که اندکی به فکر مردم نبوده و بدون هیچ اطلاع قبلی، به یکباره آب‌ها را قطع کرده و هیچگاه فکر نمی‌کنند که مردم چه برنامه‌ای برای زندگی خود دارند.

وی خاطرنشان کرد: تا زنده‌ایم هر روزمان از الطاف مسئولان شهرمان لبریز است!! اما گویا آرزوی مرگ نیز ما را از این لطف‌ها رها نکرده و حال که می‌بینم حتی فرد فوت شده از خانواده ما نیز باز مورد لطف مسئولان آبفا و شهرداری قرار گرفته است، از مردن در این شهر نیز هراس داریم.

*خرید یک منبع آب حجیم نیز اعتبارات فراوانی می‌خواهد؟!

حسین امانت، یکی دیگر از افراد حاضر در محوطه غسالخانه که فرد فوت شده‌ای را برای غسل و تشییع جنازه به این مکان آورده بودند در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار فارس گفت: قطعی‌های بدون اطلاع آب را می‌توانیم تحمل کنیم اما آیا هیچ مسئولی نباید به فکر موقعیت‌ها و امور ضروری باشد؟

وی افزود: هرگاه از مسئولان شهری در خصوص پروژه‌ای به تعویق افتاده سؤالی می‌پرسیم، هرگاه خواستار انجام طرحی در شهر هستیم، با یک پاسخ روبه‌رو شده و آن هم این جمله قصار است: «اعتبار نداریم».

امانت تصریح کرد: امروز منبع کوچک یک مترمکعبی غسالخانه نیز خالی بوده و آبی در آن نبود، این در حالی است که این حجم آب نیز دردی از دردها دوا نکرده و باز هم کم است، آیا به واقع خرید یک منبع حداقل پنج مترمکعبی و مجهز کردن غسالخانه یک شهر با‌ آن برای چنین مواقعی اعتبار فراوانی نیاز دارد که از عهده مسئولان برنمی‌آید؟

این شهروند در پایان بیان کرد: حال نیز برای انجام مراسم تشییع جنازه، بشکه‌های 20 لیتری آب را در آن سوی شهر، پر از آب کرده و با وانت برای غسل میت خود به غسالخانه آورده‌ایم زیرا چاره‌ای جز این نداریم.

*از قطع آب اطلاعی نداشتیم

یکی از ساکنین منطقه ذوالفقاری بهبهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با گلایه از عدم اطلاع‌رسانی مسئولان از قطع آب در آینده، اظهار کرد: به طور معمول وقتی دستگاهی قصد دارد یکی از خدمات خود را به شهروندان یک شهر برای مدت زمانی قطع کند، به آنها از قبل اطلاع داده و مردم را آگاه می‌کند.

وی افزود: اما این موضوع در خصوص قطع آب امروز منطقه بزرگ ذوالفقاری بهبهان رعایت نشد و به طور غیر منتظره‌ای، از صبح امروز آب قطع شده و تا به حال که تنها دقایقی به تاریک شدن هوا باقی‌مانده است، آبی در لوله جاری نیست.

علی بهبهانی با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگوی سهل‌انگاری‌های خود باشند، خاطرنشان کرد: قطعاً مسئولان آب و فاضلاب بهبهان باید پاسخ دهند که چرا به مردم اطلاع‌رسانی نکرده‌اند، مگر اطلاع‌ دادن به مردم چقدر زمان و هزینه لازم دارد که از آن نیز سرباز زده و به راحتی از کنار آن می‌گذرند؟

*معمولاً از طریق صدا و سیما اعلام می‌کنیم/ قطع آب سراسری بود

رئیس اداره آب و فاضلاب بهبهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس و در پاسخ به دلیل قطع آب وسیع در منطقه ذوالفقاری این شهرستان اظهار کرد: قطعی آب به دلیل اجرای طرح خلیج فارس بود که شبکه آب را در چند استان تحت تأثیر قرار می‌داد.

وی افزود: مشکل کمبود و قطعی آب در منطقه ذوالفقاری بهبهان، از روز شنبه آغاز شد اما با توجه به ذخیره‌ابی که در نظر گرفته بودیم، مشکلی پیش نیامد تا امروز که به دلیل حجم بالای مصرف آب توسط شهروندان، ذخیره‌ها نیز به پایان رسیده و آب به طور کامل قطع شد.

معصومی در خصوص اطلاع‌رسانی به مردم نیز عنوان کرد: معمولاً از طریق صدا و سیمای استانی این موضوع به اطلاع مردم رسانده می‌شود، همچنین ما به فرمانداری بهبهان نیز این موضوع را اعلام کرده‌ایم.

اما رئیس اداره‌ آب و فاضلاب بهبهان پاسخ شفافی به این سؤال که آیا در خصوص امکان این قطعی گسترده و طولانی مدت آب به مردم اطلاع داده‌اید یا نداده؛ به‌عنوان یکی از مسئولان مقصر در این اتفاق و ماندن دو میت بر روی زمین پاسخگوی اذهان عمومی و مردم نبود.

*شهردار مورد نظر خاموش است!

اما باز هم و طبق روال گذشته تماس‌های خبرنگار فارس با شهردار بهبهان بی‌نتیجه بوده و به دلیل خاموش بودن همیشگی تلفن همراه علیرضا بهادری، شهردار بهبهان، سؤال مردم مبنی بر اینکه چرا منبع آب حجیمی در این مکان وجود نداشته و حتی این منبع کوچک موجود نیز خالی از آب بوده است، پاسخی دریافت نکرد.

خوب است مسئولان فکری به حال شهردار همیشه خاموش بهبهان کنند زیرا ادامه این روند علاوه بر نارضایتی شدید و گسترده مردم، موضوع نظارتی آنها را نیز زیر سؤال خواهد برد.

گفتنی است پس از تماس‌های مکرر با مسئولان آبفای بهبهان، یک تانکر آب به غسالخانه اعزام شد که به دلیل نداشتن پمپ آب، کارایی لازم به‌منظور انتقال آب به منبع غسالخانه را نداشت، به‌دنبال آن تانکر دومی به منطقه ارسال و منبع از آب سیراب شده و دو میت بر زمین مانده بهبهان نیز راه ابدی را پیش گرفتند.

گزارش: فارس/  علیرضا شکری‌نسب

:
:
:
آخرین اخبار