تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۱۷۹۳۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست فرمانداری خرمشهر تأکید کرد:
لزوم آماده سازی روستاهای خرمشهر برای نوروز و راهیان نور
لزوم آماده سازی روستاهای خرمشهر برای نوروز و راهیان نور
سرپرست فرمانداری خرمشهر بر لزوم آماده‌سازی و بسترسازی برای میزبانی از کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی طی روزهای پایانی سال در روستاهای خرمشهر تأکید کرد.

کوروش مودت عصر امروز در جلسه با اعضای شورای شهرستان و روستا و دهیاران خرمشهر در سالن شهید دورقی شهرستان خرمشهر، اظهار کرد: با توجه به اینکه خرمشهر دو اتفاق ورود کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی را شاهد است باید روستاهای این شهرستان نیز همچون شهر آماده میزبانی از این مسافران باشد.

وی افزود: با  توجه به‌پیش بینی افزایش یک و نیم برابری مسافران نوروزی در سال آینده رعایت نظافت عمومی روستا با کمک مردم و دستگاه‌های اجرایی از هم‌اکنون باید در دستور کار قرار بگیرد و موارد مختلفی همچون بحث آب شرب روستاها و بهسازی آن‌ها موردتوجه قرار بگیرد.

سرپرست فرمانداری خرمشهر در ادامه به لزوم توجه به خطرات احتمالی ناشی از سیلاب در روستا تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه خرمشهر در مسیر رودخانه کارون قرار دارد و سطح آب رودخانه افزایش‌یافته است باید مراقب موارد احتمالی بود و به مواردی همچون سیل بندها و خطرات احتمالی توجه داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از تبدیل‌شدن خرمشهر به شهری سبز خبر داد و اظهار کرد: در پی افتتاح آخرین پروژه‌های گازرسانی به روستاهای خرمشهر طی ایام دهه فجر امسال، خرمشهر شهر سبز اعلام شد و به تمام روستاها انشعاب گاز رسید.

مودت در ادامه برخی مشکلات موجود در روستاهای خرمشهر را نیز برشمرد و ازجمله مهم‌ترین مشکلات مورداشاره وی ضعف روستاهای خرمشهر در جذب طرح‌های و تسهیلات اشتغال‌زایی بود.

وی در این رابطه اظهار کرد: در برخی موارد طرح‌هایی در روستاهای خرمشهر اتفاق نیافته درصورتی‌که وام‌های اشتغال‌زایی در قالب تسهیلات فراگیر و روستایی به روستاها و در بخش‌های مختلف دامپروی، آبزی‌پروری، زراعت و باغداری اختصاص داده شد، این سامانه هم‌اینک بسته‌شده است و باید برای سال‌های بعد در جذب این اعتبارات بیشتر کوشید.

سرپرست فرمانداری خرمشهر همچنین بر لزوم هر چه فعال‌تر شدن تعاونی‌های دهیاران روستاهای برای انجام بیشتر پروژه‌های عمرانی در خرمشهر تأکید کرد
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار