تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۱۷۹۳۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قطار توسعه خوزستان به فراخور ظرفیت مناطق در حرکت است

 استاندار خوزستان با بیان اینکه قطار توسعه استان به فراخور ظرفیت مناطق در حرکت است، گفت: پتروشیمی های مسجد سلیمان و اندیمشک مجزا بوده و با هدف توسعه استان طراحی و اجرا می‌شوند.

  غلام‌رضا شریعتی عصر امروز در نشست آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی کیما اندیمشک اظهار کرد: امیدواریم این پروژه بزرگ و هایتک که محصول آن برای استفاده و مصرف از هم اکنون هم برای خرید مشتری و متقاضی دارد بر اساس جدول زمانبندی پروژه تکمیل شود.

وی با بیان اینکه قطار توسعه در شهرهای مختلف هرکدام به فراخور استعداد و پتانسیل آن در حال حرکت است افزود: پتانسیل خوزستان با نیروی جوان تحصیل کرده در شهرهای مختلف و هم استعدادهای خدادادی و ذاتی که برای مردم به ودیعه گذاشته بیشتر از این است.

استاندار خوزستان گفت با اشاره به افتتاح صنایع بزرگ در استان، گفت: برخی پروژه ها آنقدر بزرگ هستند که خود رئیس جمهور می تواند برای افتتاحیه آنها در استان حضور پیدا کند؛ پروژه پالایشگاه گاز بیدبلند ۲، پتروشیمی خلیج فارس با ۳.۲ میلیارد دلار، پتروشیمی مسجدسلیمان با اعتبار ۸۵۰ میلیون یورو، فاز دوم فولاد روهینا دزفول و همچنین فولاد شهید جهان آرا در خرمشهر هم با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیون یورو که همگی بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی افزود: ناپایدارترین وضعیت برق خوزستان را در شمال این استان داریم که برق شاخص اول برای سرمایه گذاری و حتی فراهم شدن زیرساخت‌های سرمایه گذاری در استان است.

شریعتی با اعلام آمادگی برای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی گفت: در صورت ارائه طرح در این زمینه و تأیید هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نداریم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: به منظور شفاف سازی برای افکار عمومی باید اعلام کنیم که پتروپالایش مسجدسلیمان یک پروژه مجزا است و هیچ ارتباطی به پتروشیمی کیما اندیمشک ندارد و این دو پروژه با هدف توسعه استان طراحی و اجرا می‌شوند
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار