تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۱۷۹۳۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۱۲ پروژه برای سرمایه‌گذاری در خوزستان احصا شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان گفت:مجموع فرصت‌های سرمایه گذاری در خوزستان ۲۱۲ پروژه احصا شده که منجر به اشتغال ۸ هزار و ۶۲۰ نفر می‌شود.
 سید علی بحرینی مقدم امروز در پانزدهمین نشست شورای اشتغال استان خوزستان که در سالن شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: خوزستان در زمینه شاخص‌های اقتصاد و تولید ناخالص در کشور رتبه دوم و بدون نفت نیز رتبه چهارم را دارد.

وی بیان کرد: جمعیت و نیروی کار براساس طرح سرشماری در سال 91 حدود 4 میلیون 700 هزار نفر است که جمعیت فعال در سال 95 نیز 21 درصد رشد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان با اشاره به این‌که نرخ بیکاری از 25.7 به 13.7 درصد رسیده است، گفت: عرضه نیروی کار در سال از 1.284 هزار نفر در سال 90 به 1.548 هزار نفر در سال 95 رسیده است.

وی با اشاره به این‌که اکثر مهاجرت‌ها به استان خوزستان از استان‌های همسایه است، افزود: بین سال‌های 84 تا 94 بیش از 8 میلیون نفر به سن کار رسیدند که نزدیک به 1.5 میلیون نفر آنها فعال بودند. اعتبارات سال جاری در راستای اشتغال زایی در حوزه‌های مختلف 337 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده که 174 میلیارد تومان پرداخت شده است. 

بحرینی مقدم خاطرنشان کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع استان خوزستان 102 جلسه تشکیل شده که 73 بنگاه اقتصاد احیا و در مجموع 391 بنگاه مورد حمایت قرار گرفته‌‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان با اشاره به این‌که برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی پنجره واحد سرمایه گذاری ایجاد شده است، ادامه داد: فرایند سرمایه‌گذاری 36 دستگاه در دو مرحله و در دو فاز 6 ماهه شناسایی و تعداد بیش از یک هزار شناسنامه فرآیند تهیه شده است.

وی عنوان کرد: 616 پروژه بزرگ در دستگاه‌های اجرایی مختلف در سامانه پایش پیشرفت پروژه‌های سرمایه گذاری ثبت شده که به اعتبار 39.513 میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی هستند. 

بحرینی مقدم با اشاره به این‌که استان خوزستان از ظرفیت بی‌شماری برخوردار است، گفت: تدوین برنامه عملیاتی توسعه سرمایه گذاری استان خوزستان نیز در همین راستا است، مجموع فرصت‌های سرمایه گذاری 212 پروژه احصا شده که منجر به اشتغال 8 هزار و 620 نفر می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: مشکلات پیش روی نقشه راه اشتغال خوزستان مواردی از قبیل عدم ابلاغ باقیمانده اعتبارات اشتغال، ابهام در وضعیت سامانه کارا و عدم تعیین برش‌های شغلی استانی توسط دستگاه‌های اجرایی ملی هستند.


مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار