تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۷۹۳۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار: وزارت نفت متولی توسعه استان خوزستان شود
  استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد نفت کشور در خوزستان تولید می شود گفت: تمام فعالیت ها در خوزستان تحت تاثیر پروژه های نفتی است از همین رو پیشنهاد می شود وزارت نفت متولی توسعه این استان شود.
غلامرضا شریعتی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اشتغال خوزستان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل استانداری با اشاره به اینکه روزانه 2 میلیون و 670 هزار بشکه نفت در خوزستان تولید می شود افزود: درحال حاضر تمام نقاط خوزستان تحت تاثیر پروژه های نفتی هستند.
وی ادامه داد: نفت جز منابع ملی است و به غنای بیشتر کشور کمک می کند اما از سویی دیگر هر نقطه ای از استان که برای توسعه و پیشرفت مدنظر قرار می گیرد وزارت نفت با آن مخالفت می کند از همین رو وزارت نفت باید برای توسعه خوزستان اقدام کند.
شریعتی گفت: در استان خوزستان بیشتر صنایع از نوع بزرگ و سرمایه بر هستند اما این صنایع قابلیت ایجاد اشتغال به مقدار سرمایه های هزینه شده را ندارند.
وی با اشاره به اینکه توسعه صنایع تکمیلی و تبدیلی راه ایجاد اشتغال های بیشتر در خوزستان است افزود: در دوران جنگ تحمیلی بسیاری از سرمایه گذاران از استان مهاجرت کرده اند و پس از آن نیز سرمایه گذاران قدرتمند ترغیبی برای حضور در این بخش نشان نداده اند.
استاندار خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان نسبت به سایر استان های مشابه در بسیاری بخش ها عقب مانده است البته تلاش هایی برای جبران این عقب ماندگی صورت گرفته است اما جذب سرمایه های کلان زمانبر است.
وی به طرح احیای 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود:1،5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای احیای اراضی خوزستان اختصاص یافته که زمینه اشتغال در خوزستان را فراهم می کند.
شریعتی با اشاره به اینکه افزایش تولید در بخش کشاورزی سبب خلق ثروت می شود گفت: افزایش تولید محصولات کشاورزی ما را به سرمایه گذاری در بخش های تکمیلی این صنعت نیازمند می کند.
وی ادامه داد: در فاز نخست طرح 550 هزار هکتاری، 300هزار هکتار از اراضی مجهز به روش آبیاری مدرن شده اند، 250 هزار هکتار دیگر از اراضی استان هم پیش از این مجهز به آبیاری نوین شده اند که مجموع این رقم در کشور منحصر بفرد است.
استاندار خوزستان با اشاره به برنامه ریزی ها برای خودکفایی در زمینه تولید شکر اظهار داشت: زیر کشت رفتن 80 هزار هکتار از اراضی خوزستان برای چغندر پاییزه از دیگر برنامه های در دستور کار است، به همین منظور استان به 10 کارخانه 10 هزار تنی چغندرقند نیاز دارد.
وی با اشاره به بارش خوب باران در سال جاری افزود: یکی از دلایل بالا رفتن آمار بیکاری در تابستان گذشته خشکسالی بود که سبب زمین گیر شدن کشاورزان و آبزی پروران شد، حدود 200 هزار کشاورز از این شرایط متاثر بودند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار