تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۷۹۳۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بحرینی مقدم:
اقتصاد خوزستان بیش از یک و نیم برابر نرم کشوری دولتی‌تر است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان با بیان اینکه اقتصاد خوزستان بیش از یک و نیم برابر نرم کشوری دولتی‌تر است،گفت: بیش از 212 فرصت سرمایه‌گذاری را در استان با قیمت‌های جدید به روزرسانی کرده‌ایم که ارزش این‌ها بیش از 6.2 میلیارد یورو و 317 هزار میلیارد تومان است.

  سید علی بحرینی‌مقدم در پانزدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال خوزستان که شامگاه دوم اسفند ماه که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان در تولید ناخالص داخلی با احتساب نفت در رتبه دوم و بدون احتساب نفت در رتبه چهارم قرار دارد.  

وی افزود: اقتصاد خوزستان بیش از یک و نیم برابر نرم کشوری دولتی‌تر است. بین سال های 84 تا 94 در یک دهه بیش از 8 میلیون نفر به سن کار یعنی 10 سال به بالا اضافه شدند. از این میان 1.5 میلون نفر تنها فعال بودند و بیش از 6.5 میلیون نفر به جمعیت غیر فعال کشور اضافه شد. به همین دلیل نرخ مشارکت اقتصادی در سال 84، به 41 درصد و در سال 94 به 38.2 درصد کاهش پیدا کرد.

بحرینی‌مقدم تصریح کرد: بر اساس سرشماری 90 و 95 در استان نرخ جمعیت 10 سال به بالا از 370 هزار نفر به 379 هزار نفر افزایش داشته است. جمعیت شاغلین نیز از 954 هزار نفر به یک میلون و 337 هزار نفر و جمعیت بیکار از 330 هزار نفر به 222 هزار نفر رسیده است.

وی عنوان کرد: 337 میلیارد تومان اعتبار در سال 97 در راستای اشتغالزایی به خوزستان اختصاص پیدا کرده است که از این رقم 174 میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان گفت: در قالب جلسات استان، 73 بنگاه اقتصادی راکد و غیر فعال در استان احیا شدند. 153 بنگاه نیز ارتقا ظرفیت پیدا کرده‌اند. در مجموع 391 بنگاه اقتصادی مورد حمایت کارگروه قرار گرفته است و در این زمینه تعداد اشتغال ایجاد شده بیش از 3 هزار و 827 فرصت شغلی است.

بحرینی‌مقدم افزود: افزون بر اعتبارات دولتی در بحث جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز اقدامات مناسبی انجام شد و در مراحل مختلف فرآیندهای سرمایه‌گذاری نیز 36 دستگاه شناسایی شد.

وی گفت: ظرفیت‌های بیشماری در استان وجود دارد. انجام مطالعات فنی و اخذ مجوزها از اهداف تدوین برنامه عملیاتی ما در استان بوده است تا بتوانیم بر اساس آمایش سرزمینی در هر شهرستان یک مگاپروژه را تعریف کرده و روش‌های تامین مالی آن را نیز مشخص کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: بیش از 212 فرصت سرمایه‌گذاری را در استان با قیمت‌های جدید به روز رسانی کرده‌ایم که ارزش این‌ها بیش از 6.2 میلیارد یورو و 317 هزار میلیارد تومان است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار