تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۷۹۵۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گفت‌و‌گو با سرمربی استقلال اهواز؛ تیم در روز بازی جمع می‌شود
سرمربی تیم استقلال اهواز گفت: باور و گفتن این واقعیت برای من بسیار سنگین و دردناک است که تیم ما تنها در روز بازی در رختکن جمع می‌شود و به مصاف رقیبان خود می‌رود.
علی خوش ذات درباره آخرین وضعیت تیم استقلال اهواز اظهار داشت: استقلال اهواز در یک شرایط سخت و به عبارتی وحشتناک روزگار خود را سپری می‌کند. تیمی با هزاران هوادار و قدمتی بیش از70 سال اکنون روزگار خوبی ندارد؛ به نظر می‌رسد که استقلال اهواز رها شده و هیچ انگیزه‌ای برای کمک، بررسی و حل مشکلات این تیم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تنها تعداد اندکی افراد دلسوز در تیم استقلال اهواز مشغول به فعالیت هستند، افزود: تیم استقلال اهواز تنها با دو الی سه نفر فرد علاقه‌مند به این تیم پیش می‌رود. باور و گفتن این واقعیت برای من بسیار سنگین و دردناک است که تیم ما تنها در روز بازی در رختکن جمع می‌شود و به مصاف رقیبان خود می‌رود.

سرمربی تیم استقلال اهواز تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم پرداخت مطالبات در نیم فصل اول، مشکلات به وجود آمده، قراردادهایی که بسته شده و بدقولی‌ها با وجود اینکه قراردادهای معمولی نیز بسته شده است؛ بازیکنان این تیم قادر نیستند به تمرین کردن پیش از بازی‌های تیم بپردازند.

وی با اشاره به اردو دو روزه‌ تیم مقاومت در اهواز بیان کرد: در مقابل تیمی که دو روز در اهواز اردو داشت ما تیمی بودیم که در روز بازی در رختکن جمع شده بودیم اما با این وجود  توانست از آن بازی امتیاز کسب کند همچنین در بازی با فینالیست جام حذفی نیز به این شکل جمع شد و در این بازی نیز با وجود تمام مشکلات توانستیم امتیاز کسب کنیم.

خوش ذات در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان و سرمربی‌های بومی خوزستانی همواره مورد بی‌مهری مسئولان باشگاه‌های استان هستند، گفت: لیگ یک نیز مانند لیگ دو نیز ساماندهی قوی‌ ندارند، این امر به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و باید با دقت بررسی شود به هرحال بحث مدیریت موضوعی بوده که بسیار در این امر دخیل است.

وی تصریح کرد: مدیریت ما امروز با توجه به حضور واسطه‌هایی که وجود دارد و این واسطه‌ها نیز راه رخنه کردن به مسئولان ما و باشگاه‌ها را پیدا کرده‌اند. می‌بینیم که این واسطه‌ها تاثیرات خود را بر روی انتخاب سرمربی، مربی، بازیکن و حتی در سال‌های اخیر تاثیرات نیز به بخش پایینی نیز رسیده  و تدارکات را  مشخص می‌کنند و مسائلی به وجود می‌آید که شاید در استان‌های دیگر کم نظیر باشد.

سرمربی استقلال اهواز با اشاره به لیگ دسته یک ادامه داد: در لیگ دسته یک، دسته دو و حتی لیگ برتر نیز تیم‌های خوزستانی شرایط ایده آلی ندارند این امر صحیح است که در مقاطعی نقطه‌های روشن می‌بینیم اما این موفقیت‌ها ریشه‌ایی نیست.

واسطه و غفلت مسئولان خوزستانی؛ قاتل استعدادهای فوتبال خوزستان!

وی در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان موفق خوزستانی در دهه‌های اخیر کمتر شده‌اند؛ عنوان کرد: به نظر بنده این مسئله از جوانب مختلفی تاثیر گرفته است. فکر می‌کنم از جمله عوامل تاثیرگزار بر روی این موضوع خانواده‌ها، ورزش محلات و اموزش و پرورش است همچنین آکادمی‌ها و باشگاه‌های ما نیز بی‌تاثیر نیست؛ با وجود اینکه مربیانی با تجربه و باسواد در آکادمی‌ها درحال فعالیت هستند اما این آکادمی‌ها به باشگاه‌های ما متصل نیستند.

خوش ذات ادامه داد: متاسفانه امروز در خانواده‌ها شاهد هستیم که هنوز اموری وجود دارد که قدیمی است و از سویی دیگر شاهد هستیم که کودک حجم وسیعی از اطلاعات را به وسیله ابزارهای جدید و پیشرفته در اختیار دارد در نتیجه سطح نگرش خانوده‌ها با فرزندان هم خوانی ندارد و واقعیت این است که برخی خانواده‌ها سنتی می‌اندیشند در صورتی که یک کودک 8 ساله تاکتیک تیم بارسلونا را می‌شناسد یا اینکه می‌داند در دقیقه70 ممکن است گواردیلا در تیم منچستر سینی  را با چه بازیکنی تعویض کند.

وی تصریح کرد: ورزش محلات نیز در این موضوع بی‌تاثیر نیست و شاهد هستیم که زمین‌های قدیمی فوتبال از بین رفته‌اند. در همین نقطه‌ای که هستیم چندین زمین فوتبال محلات از بین رفته است و به ساختمان تبدیل شده است. کودک می‌بینید که برای تمرین و رشد استعداد فوتبالی خود زمینی برای این کار ندارد، در دهه60 کودک 16 ساله شاید غالب بر چندین بازی پرفشار در هفته انجام می‌داد اما اکنون ما این امر را در مدارس نمی‌بینیم یا اگر وجود داشته باشد تنها برای رزومه پر کردن است. زمانی وجود داشت بازی‌های بین مدارس از جمله هیجان انگیزترین و پر هیجان‌ترین بازی‌های فوتبال در شهرها بودند.

سرمربی استقلال اهواز افزود: هنگامی که همین تعداد اندک استعدادها با وجود این شرایط نیز رشد می‌کنند اما نقطه اتصال آکادمی‌ها و باشگاه‌ها به دلیل ضعیف بودن ارتباط و وجود رابطه‌ها اجازه انتخاب آن افراد را نمی‌دهند لذا افراد بسیار اندکی در استان خوزستان اجازه رشد و ظهور پیدا می‌کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار