تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۷۹۵۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتبارات مقابله با ریزگردها در سال 98 بیش از بودجه عمرانی خوزستان است
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: اعتباراتی که برای مقابله با ریزگردها در نظر گرفته شده است از کل بودجه عمرانی خوزستان در سال 98 بیشتر است.
عباس پاپی زاده عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با تأکید بر عدم حذف بودجه ریزگردها در سال 98، اظهار کرد: 660 میلیارد تومان برای تأمین مواد موردنیاز مالچ پاشی از محل سهم 14.5 درصد وزارت نفت به‌منظور مقابله با کانون‌های بحرانی گردوغبار در خوزستان در نظر گرفته‌ شد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص 100 میلیون دلار ارز نیمایی معادل 800 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به خوزستان، گفت: از این میزان 50 میلیون دلار به‌منظور کنترل ریز گردها و 50 میلیون دلار دیگر به‌منظور اصلاح، تعمیر، نوسازی و بازسازی شبکه برق خوزستان و پایداری در مقابل ریزگردها اختصاص پیدا کرد که در سال 98 اجرایی می‌شود.

 عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس افزود: 150 میلیون دلار دیگر برای بحث آبخیزداری و پایداری سفره‌های زیرزمینی در کشور در نظر گرفته شد که سهم زیادی از این بودجه به خوزستان اختصاص داده شد تا شاهد خشکی مفرط در دشت‌های خوزستان و تبدیل‌شدن آن به کانون ریزگردها نباشیم.

 پاپی زاده عنوان کرد: درمجموع اعتباراتی که برای بحث ریزگردها در نظر گرفته‌شده است از کل بودجه عمرانی خوزستان در سال 98 بیشتر است؛ این بودجه‌ها با توجه به بارندگی‌هایی که امسال داشتیم می‌تواند تکمیل‌کننده روند مقابله با ریزگردها باشد.

 وی بابیان اینکه در دو سال گذشته مقابله با ریزگردها را به‌طورجدی شروع کردیم، گفت: در سال 98 نیز با توجه به مسائلی که گفته شد برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفت؛ مقابله با ریزگردها باید یک‌روند مداوم باشد تا اثربخشی لازم را داشته باشد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار