تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۷۹۶۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شطرنج جام کارون در بین کاندیدای بهترین مسابقات بین‌المللی در آسیا
 رییس فدراسیون شطرنج گفت: رقابت‌های بین‌المللی جام کارون در اهواز از نظر کیفی و میزبانی جزو 10 کاندیدای برترین رقابت‌های بین‌المللی در آسیا قرار گرفته است‌.
  مهرداد پهلوان‌زاده در مراسم اختتامیه ششمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کارون که از دوم تا هشتم اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: جا دارد از مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان که زحمت برگزاری این رقابت‌ها را کشیدند و همچنین اعضای هیات شطرنج خوزستان و تمامی داوران که در نهایت همکاری آنها منجر به برگزاری خوب شطرنج جام کارون شد، قدردانی کنم.

وی بیان کرد: این رقابت ها از نظر کیفی و کمی نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. سال گذشته تعداد نفرات کمتری در این رویداد شرکت کرده بودند ولی امسال نفرات بیشتری پا به این رقابت‌ها گذاشتند.

وی با قدردانی از جامعه شطرنج کشور، گفت: امسال بهترین نتایج را کسب کردند و شطرنج‌بازان ایرانی در سیا و جهان عناوین خوبی کسب کردند‌.

رییس فدراسیون شطرنج افزود: چند روز دیگر نیز ایران در مسابقات تیمی جهان که با حضور 10 تیم برتر جهان برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. بعد از این که رشته‌هایی چون والیبال و کشتی توانستند عناوین خوبی کسب کنند، شطرنج ایران نیز توانسته بین برترین‌های جهان قرار بگیرد.

وی با تشکر از سلطانی‌فر، وزیر ورزش عنوان کرد: وزیر به دقت مسابقات شطرنج را دنبال می‌کند و از وضعیت این رشته در کشوز ابراز رضایت داشت. همانطور که در خبرها دیدید، رهبر معظم انقلاب نیز آرین غلامی را که برابر ورزشکار رژیم صهیونیستی بازی نکرد را به حضور پذیدفت که این برای شطرنج بسیار ارزشمند بود.

پهلوان زاد با نقل قولی از وزیر ورزش خطاب به ورزش خوزستان، عنوان کرد: آقای سلطانی‌فر از فعالیت‌هایی که در ورزش خوزستان با مدیریت آقای حیدری انجام می‌شود، رضایت داشت. واقعا می‌بینیم که فعالیت‌های عمرانی، قهرمانی و همچنین برگزاری رویدادهای مختلف در خوزستان به خوبی انجام می‌شود که این جای تقدیر دارد و همه باید قدر چنین مدیران خوبی را بدانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رقابت‌های بین‌المللی جام کارون در اهواز از نظر کیفی و میزبانی جزو 10 کاندیدای برترین رقابت‌های بین‌المللی در آسیا قرار گرفته است‌.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار