تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۷۹۷۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس فدراسیون:
جام کارون در سطح خوبی برگزار شد/ شطرنج‌ ایران در حال پیشرفت است
 
رییس فدراسیون شطرنج گفت: مسابقات جام کارون از نظر کیفی و کمی نسبت به سال گذشته در سطح بهتری برگزار شد.


مهرداد پهلوان‌زاده  در خصوص برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی جام کارون در اهواز، اظهار کرد: پس از وقفه‌ای که در برگزاری این رقابت‌ها داشتیم، امسال برای دومین سال متوالی این مسابقات را در اهواز برگزار کردیم که از نظر کیفی و کمی نسبت به سال گذشته در سطح بهتری برگزار شد. سال گذشته نزدیک به 200 نفر در این رویداد حضور داشتند و امسال بیش از 300 نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند.


وی بیان کرد: در جام کارون امسال چند بازیکن ایرانی موفق به کسب نُرم شدند و فکر می‌کنم با برگزاری چنین مسابقاتی نسل جوان و نوجوانی که در این راه قدم گذاشتند، بتوانند راه‌شان را بهتر و سریع‌تر پیدا کنند و به پله‌های پیشرفت نیز نزدیک‌تر شوند.


رییس فدراسیون شطرنج در خصوص وضعیت تیم‌ملی نیز عنوان کرد: چهار نفر اصلی تیم‌ملی برای حضور در مسابقات جهانی مشخص هستند و کمی صحبت در خصوص نفر پنجم بود که با توجه به این‌که اختلاف سطح بسیاری بین نفر پنجم و چهار نفر اصلی وجود دارد، اصولا احتمالا این‌که بازی به نفر پنجم برسد، بسیار کم است. به هر حال نظر سرمربی و کمیته فنی این بود که آقای احسان قائم‌مقامی بهتر است و تجربه او می تواند در این رویداد جهانی به ما کمک کند.


وی افزود: مسابقات جهانی به صورتی است که بازیکنان ما حتی اگر در هر بازی به تساوی هم برسند برای ما یک برد محسوب می‌شود زیرا از نظر ریتینگ، تیم ایران بین 10 کشور برتر جهان در مکان هشتم قرار دارد. به هر جال نظر سرمربی تیم‌ملی این بود که آقای قائم‌مقامی به خاطر سبک بسته‌ای که بازی می‌کند، احتمال گرفتن کسب تساوی آن بیشتر است و به همین دلیل نیز او برای رقابت‌های جهانی در ترکیب تیم‌ملی قرار گرفت، البته قرار است آقای غلامی را هم برای کسب تجربه همراه تیم داشته باشیم.


پهلوان‌زاده بیان کرد: قبلا گفته بودم که شطرنج ایران در مسیر پیشرفت قرار گرفته است که با توجه به نتایج حاصل شده، این موضوع درست بوده است. فدراسیون شطرنج مسیر رو به رشدی را طی می‌کند و مقام‌هایی که از سال گذشته تاکنون کسب کرده‌ایم، نسبت به تمام سال‌های قبل بی‌نظیر بوده است. فکر می‌کنم فدراسیون شطرنج در بین فدراسیون‌های ورزشی در سال 97 خیلی خوب عمل کرده است و می‌توانیم به تداوم این روند نیز امیدوار باشیم.


وی عنوان کرد: یکی از عمده‌ترین دلایلی که مرتبا در حال پیشرفت هستیم، این است که مسابقات و فعالیت‌های زیادی داریم و تا زمانی که بتوانیم کارمان را به همین شیوه پیش ببریم، فکر می‌کنم پیشرفت نیز ادامه خواهد داشت. فعلا شطرنج‌بازان ما در حال پیشرفت هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار