تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۷۹۷۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرودگاه جدید اهواز با 300 میلیون یورو اعتبار ساخته می شود
مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان با اشاره به اینکه ساخت فرودگاه جدید اهواز بیش از 6 سال زمان خواهد برد گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای ساخت این فرودگاه بالغ بر 300 میلیون یورو است.
 محمدرضا رضایی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه فرودگاه جدید اهواز عنوان کرد: با توجه به کوچک بودن فرودگاه فعلی نیاز بود تا فرودگاه جدیدی به عنوان جایگزین ساخته شود که در همین راستا قطعه زمینی در هفت کیلومتری جاده اهواز - ماهشهر برای ساخت فرودگاه جدید اهواز انتخاب شد.
وی با بیان اینکه در ابتدا مساحت زمین اختصاص یافته به فرودگاه اهواز یکهزار و 120 هکتار بود، گفت: بعد از بررسی ها و پیگیری های صورت گرفته 2 هزار و 450 هکتار به ساخت فرودگاه اهواز اختصاص یافت که با اجرایی شدن آن بزرگترین فرودگاه کشور در جنوب غرب کشور در مدت 6 یا هفت سال آینده احداث می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: فاز صفر فرودگاه جدید اهواز در حال انجام است و از سال آینده برنامه ریزی خواهد شد تا ساخت آن بعد از فراخوان توسط یک شرکت سازنده آغاز شود.
رضایی بودجه اولیه ساخت فرودگاه جدید را سه هزار میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: بعد از افزایش مساحت این اعتبار به 300میلیون یورو تغییر کرد .
وی با بیان اینکه بعد از بهره برداری از این پروژه ، فرودگاه فعلی در شهر اهواز به کار خود پایان می دهد، گفت: با توجه به تردد روزانه 18 هزار نفر مسافر در محل فرودگاه اهواز ، عملیات بهسازی آن همچنان پیگیری می شود.
مدیرکل فرودگاه های خوزستان یادآور شد: بعد از تکمیل فرودگاه جدید، اعضای هیئت مدیره شرکت فرودگاه های کشور در خصوص مکان فعلی تصمیم گیری می کنند.
فرودگاه خوزستان طی سال 2016 در منطقه خاورمیانه و آفریقا در عملکرد پروازی رتبه اول را کسب کرد، گفت: افزایش پروازها و ترمینال ها مهم ترین دستاورد سال های اخیر در خوزستان بوده است.
رضایی فرودگاه های استان خوزستان در طول مدت 40 سال گذشته را شامل فرودگاه اهواز، آبادان، مسجدسلیمان و دزفول عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به تردد بالای مسافر و نیز صنعتی و خاص بودن استان خوزستان ،فرودگاه های این استان در مدت چهل سال بزرگتر شده و افزایش پرواز داشته اند.
رضایی با تاکید بر اینکه در عملکرد پرواز، فرودگاه اهواز در بین 58 فرودگاه به جایگاه چهارم کشور ارتقاء یافت، افزود: روزانه 90 پرواز داخلی و خارجی در اهواز انجام می شود این درحالی است که این فرودگاه در سال 2016 در سطح آفریقا و آسیا رقم 26 درصدی پرواز را به خود اختصاص داد و بین این دو قاره جایگاه اول را کسب کرده است.
مدیرکل فرودگاه های خوزستان، یادآور شد: فرودگاه های مسجدسلیمان و دزفول، ماهشهر و امیدیه فرودگاه های اختصاصی هستند که زیر نظر نفت، پتروشیمی و نیروی هوایی فعالیت می کنند.
رضایی با بیان اینکه سالن های ترمینال فرودگاه اهواز به چهار برابر افزایش یافته، تصریح کرد: مساحت ترمینال فرودگاه اهواز از چهار هزار و400 به 16 هزار متر افزایش یافته است و از سال آینده سعی می شود که ترمینال خارجی آن نیز راه اندازی شود.
این عضو شورای اداری استان از پیاده سازی طرح جامع فرودگاه اهواز خبر داد و گفت : تا سال آینده محوطه سازی رو به روی ترمینال اهواز انجام می شود این درحالی است که دستگاه کمک ناوبری کامل شده ولی به دلیل گرد و غبار و مسائل خاصی که در استان وجود دارد یک دستگاه فرود اتوماتیک دیگر که دید افق را به خلبان اعلام می کند نیز تامین می شود تا از این طریق هر دو طرف باند عملیاتی شود.
به گفته وی این دستگاه در مواقع گرد و غبار، به عملیاتی شدن پروازها هنگام نشست و برخاست کمک می کند.
بر اساس این گزارش، تهران، اصفهان، یزد، شیراز، نوشهر، رشت، تبریز، مشهد، کیش، عسلویه و خارک مسیرهای پروازی از فرودگاه اهواز و برعکس هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار