تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۷۹۸۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خادمی جوانان عراقی در مناطق عملیاتی خوزستان
امسال تعدادی از دانشجویان و دانش‌پژوهان کشور عراق از شهرهای بغداد، دیالی و کربلا با حضور در یادمان‌های دفاع مقدس استان خوزستان قصد خادمی شهدا را دارند.
هر ساله خیل عظیمی از زائران سرزمین‌نور برای زیارت قتلگاه شهیدان عاشق در مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس جنوب کشور حضور پیدا می‌کنند.

امسال تعدادی از دانشجویان و دانش‌پژوهان کشور عراق از شهرهای بغداد، دیالی و کربلا با حضور در یادمان‌های دفاع مقدس استان خوزستان قصد خادمی شهدا را دارند.

این جوانان عراقی با حضور در مقتل شهیدان عاشورایی علاوه بر اینکه از زائران راهیان‌نور میزبانی می‌کنند، خط بطلانی نیز بر تفرقه های دشمنان میان دو ملت همسایه و برادر ایران و عراق می‌کشند.

این دانشجویان عراقی با حضور خود در یادمان‌های دفاع مقدس و مناطق عملیاتی برائت و جدایی خود از رژیم بعثی به عنوان نماد باطل را اعلام و دلبستگی خود به حق را نمایان کردند.

ابومیثم امینی در رابطه با اعزام گروه عراقی به مناطق عملیاتی، اظهار کرد: دانشجویان عراقی با پیروی از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «زنده نگه داشتن یاد خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»، در مناطق راهیان‌نور حضور پیدا کردند.

وی عنوان کرد: دفاع مقدس جنگ میان دو تفکر حق و باطل بود و این جنگ هشت ساله هیچ ارتباطی به مردم دو کشور نداشت و همیشه در جریان این درگیری حق پیروز است و این در دفاع مقدس برای همه ثابت شد.

مسؤول کاروان خادمین شهدای عراق گفت: جوانان عراقی علاقه فراوانی به رهبر معظم انقلاب دارند و جوانان عراقی که در این کاروان راهیان‌نور حضور دارند، اکثرا مقلد مقام معظم رهبری هستند و مابقی ایشان را به عنوان نائب امام زمان(عج) می‌دانند.

امینی اظهار کرد: جوانان عراقی با الگو گرفتن از جوانان ایرانی در دفاع مقدس در مقابل گروهک داعش ایستاده و مقابله کردند و این عناصر دست‌نشانده استکبار را از منطقه بیرون راندند.

وی افزود: قدرت کنونی جامعه مدیون مدیریت مقام معظم رهبری است، پیش از فتوا تاریخی آیت‌الله سیستانی برای مقابله با داعش، جبهه مقاومت مقابله خود را شروع کرده بود.

مسؤول کاروان خادمین شهدای عراق گفت: دشمن به دنبال نابود کردن وحدت در منطقه است و برای این هدف خود سال‌ها در حال تلاش است و خوشبختانه تا به امروز موفق نشده و نخواهند شد و امیدواریم که این پرچم به رهبری مقام معظم رهبری به امام زمان(عج) برسد.

وی عنوان کرد: خاطرات دفاع مقدس مانند معدن طلا است که باید درست استخراج شود و یادآوری آن دوران بسیار مهم و ارزشمند است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار