تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۷۹۸۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر نیرو:
999 پروژه مهم آب، برق و فاضلاب در خوزستان در دست اجرا است
وزیر نیرو گفت: 999 پروژه مهم در بخش‌های مختلف آب، برق و فاضلاب در خوزستان در دست اجرا است که برای این پروژه‌ها از منابع مختلف اعتباری بالغ بر 36 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
 رضا اردکانیان امروز 14 اسفندماه در مراسم کلنگ زنی سد تراز لالی اظهار کرد: وزارت نیرو در حال حاضر در استان خوزستان تعداد 999 پروژه مهم را در بخش‌های مختلف آب، برق و آب و فاضلاب در دست اجرا دارد که برای این پروژه‌ها از منابع مختلف اعتباری بالغ بر 36 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بخش‌هایی از این اعتبارات هزینه شده و باقی مانده این اعتبارات نیز فراهم خواهد شد تا بتوانیم طرح‌های مد نظر را با تلاش همه مدیران صنعت آب و برق، پیمانکاران و مهندسان مشاور در خوزستان به سرانجام برسانیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: امروز در سفری که به خوزستان انجام شده است، تعدادی طرح و پروژه در مناطق مختلف استان کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری خواهد رسید. امیدواریم پس از تکمیل این پروژه‌هایی که امروز کلنگ‌زنی خواهند شد، بیش از صدها مگاوات به ظرفیت تولید برق در خوزستان اضافه شود و همچنین هزاران هکتار از اراضی کشاورزی از آب تنظیمی بهره‌مند شوند.

اردکانیان عنوان کرد: همچنین با اجرای این پروژه هزاران نفر از مردم خوزستان از امکان دسترسی به آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند. در خوزستان به واسطه نعمت‌هایی که به مردم اعطا شده است، باید با دقت و مطالعه از ظرفیت‌ها استفاده شود و در طراحی و اجرای پروژه‌ها با رعایت صرفه و حفظ سرمایه‌های ملی عمل کنیم.

وی ادامه داد: امروز در  خوزستان به برکت وجود سدهای مخزنی بزرگ، میلیاردها مترمکعب آب شیرین نگهداری می‌شود و این مساله نه تنها به معنای میلیون‌ها تن مواد غذایی و تدارک امنیت غذایی بخش‌هایی از سرزمین ما است، بلکه به معنای دسترسی به آب سالم و مطمئن است. همچنین حضور این سدها به معنای کنترل کننده سیلاب در خوزستان است.

وزیر نیرو بیان کرد: برکت سدهای مخزنی در خوزستان از دستاوردهای جمهوری اسلامی و ثمره تلاش شبانه‌روزی فرزندان این سرزمین در بخش‌های مختلف است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار