تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۷۹۸۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۹۰ میلیون یورو برای بازسازی نیروگاه رامین هزینه می‌شود‌
مجری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور درباره بازسازی نیروگاه رامین گفت: عملیات بازتوانی و مدرنیزه کردن این نیروگاه در دست اقدام بوده و اکنون پیش نویس قرارداد آن به مبلغ ۳۹۰ میلیون یورو منعقد شد.
  علیرضا نصرالهی ظهر امروز در حاشیه سفر وزیر نیرو به خوزستان و مراسم آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی ویس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت نیرو به منظور افزایش ظرفیت تولید برق 8 ساخت گاه نیروگاهی در کشور برنامه ریزی کرده است، اظهار داشت: این نیروگاه‌ها با هدف افزایش 5000 هزار مگاوات برق به قدرت نیروی برق کشور، در مدت 11 سال احداث می‌شوند.

وی افزود: پیمانکاران احداث نیروگاه ویس شامل شرکت مپنا به عنوان تامین کننده تجهیزات و شرکت هیربد نیرو به عنوان پیمانکار تجهیزات ساخت وسایل جانبی هستند.

مجری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور با بیان اینکه طراحی اصلی این نیروگاه توسط شرکت مپنا صورت گرفته، گفت: توربین‌های این نیروگاه توسط شرکت زیمنس و مپنا تهیه می‌شوند که آخرین نسل از توربین‌های سیکل ترکیبی کلاس F در دنیا هستند.

وی با اشاره به اینکه طراحی اولیه برای تولید 650 مگاوات انجام شد، عنوان کرد: امروز با انجام بازطراحی تولید آن را به 900 مگاوات افزایش دادیم همچنین برنامه زمانبندی شده اجرای این پروژه برای 4 سال درنظرگرفته شده که تلاش می‌کنیم زمان آن را کاهش دهیم.

نصرالهی با بیان اینکه در طراحی این نیروگاه از سیستم پست gis استفاده شده که در مقابل گردوغبار مقاوم است، افزود: در فاز ساخت این نیروگاه بالغ بر هزار نفر اشتغال ایجاد شده و پس از آن نیز به دلیل مدرن بودن تعداد پرسنل مستقر به 200 تا 250 نفر می‌رسد.

وی درباره سوخت مصرفی این نیروگاه گفت: سوخت اصلی نیروگاه ویس گاز طبیعی است و سوخت دوم آن گازوییل در نظر گرفته شده و اگر دریایی از سوخت مازوت داشته باشیم نمی‌توانیم از آن در این نیروگاه استفاده کنیم.

مجری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور بابیان اینکه برای ساخت این نیروگاه 500 میلیون یورو هزینه می‌شود، افزود: توربین‌های این نیروگاه به صورت نیم ساخته وارد می‌شوند و شرکت مپنا که درحال انتقال فناوری آن به ایران است توربین‌ها را تکمیل می‌کند.

وی درباره میزان مصرف آب این نیروگاه اظهار داشت: در نیروگاه سیکل ترکیبی ویس از سیستم برج تر به هیچ وجه استفاده نمی‌شود و سیستم خنک کننده آن آب اضافی مصرف نمی‌کند. مصرف آب این نیروگاه حداکثر 100 متر مکعب در ثانیه است که در سایر نیروگاه‌ها چندین برابر این رقم مصرف می‌شود.

نصرالهی درباره بازسازی نیروگاه رامین گفت: درباره نیروگاه رامین بازتوانی و مدرنیزه کردن آن در دست اقدام بوده و اکنون پیش نویس قرارداد آن به مبلغ 390 میلیون یورو منعقد شده که توسط خط اعتباری کشور روسیه تامین می‌شود.

وی درباره مصرف سوخت مازوت در نیروگاه رامین عنوان کرد: وزارت نیرو هیچگاه در مصرف سوخت مازوت پیش قدم نبوده چراکه هزینه‌های بسیاری برای تعمیرات سیستم ها برجا می‌گذارد. احداث این نیروگاه ویس می‌تواند فرصت مناسبی برای بازتوانی نیروگاه رامین ایجاد کند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار