تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۷۹۸۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F ویس آغاز شد
 با حضور وزیر نیرو، نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F ویس به ظرفیت  906 مگاوات کلنگ‌زنی شد.

 امروز 14 اسفندماه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F ویس کلنگ‌زنی شد.

در اجرای سیاست‌های صنعت برق کشور، نیروگاه سیکل ترکیبی ویس شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار، با ظرفیت اسمی مجموع 906 مگاوات احداث خواهد شد.
محل اجـرای این پـروژه در اسـتان خوزسـتان در  کیلـومتر 20  جـاده اهواز - مسجدسلیمان در نزدیکی نیروگاه رامین در شهر ویس واقع شده است.

میزان سرمایه‌گذاری در این طرح در بخش ارزی بالغ بر 500 میلیون یورو برآورد شده است.

افزایش ظرفیت تولید برق منطقه و تامین بخشی از تقاضاي شبکه سراسري برق کشور و کمک به افزایش پایداري شبکه، پاسخ به نیاز روزافزون رشد مصرف برق منطقه ناشی از گسترش صنایع محلی، توسعه کشاورزی و مصارف عمومی و خانگی از جمله اهداث اجرای این طرح هستند.

همچنین ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی ویس، امکان بازتوانی و از مدار خارج کردن نیروگاه بخار رامین را به عنوان یک صنعت آلاینده، فراهم خواهد کرد. فراهم آوردن موقعیت و بستر مناسبی برای اهالی این منطقه از نظر اشتغالزایی، اعتلای فرهنگی، اقتصادی و توسعه زیر ساخت‌ها از دیگر اهداف اجرایی این پروژه است.

وزیر نیرو: ساخت کلاس F توربین‌های گازی جای افتخار و مباهات دارد
وزیر نیرو گفت: ساخت کلاس F توربین‌های گازی با راندمان 58 درصد به معنای دست‌یابی به افق مرزهای دانش در دنیا است و این مساله جای افتخار و مباهات دارد.

  رضا اردکانیان در مراسم آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای ویس اظهار کرد: باید در استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر به بهره‌وری کامل برسیم.

وی افزود: ثروت تجدیدپذیر نیروی انسانی اگر در مسیر شکوفایی، توسعه و تولید قرار بگیرد نه تنها ایران آبادتر خواهد شد، بلکه همه مناطق را توسعه خواهد داد.

وزیر نیرو تصریح کرد: این کار برای عوامل خارجی و کسانی که چشم طمع به ایران دارند، به عنوان یک عامل بازدارنده است و دیگر نمی‌توانند به فکر دست‌درازی به منابع ایران باشند.

اردکانیان عنوان کرد: دشمنان برنامه‌های خود را همیشه ادامه می‌دهند اما ما نیز در ایران دست از تلاش بر نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: ساخت کلاس F توربین‌های گازی با راندمان 58 درصد به معنای دست‌یابی به افق مرزهای دانش در دنیا است و این مساله جای افتخار و مباهات دارد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: امیدواریم پروژه نیروگاه شهدای ویس و 5 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی که در دست اجرا است هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار