تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۱۷۹۸۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واگذاری ۹ پروژه سرمایه‎گذاری خوزستان به بخش خصوصی
معاون سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: ۹ پروژه سرمایه‎گذاری خوزستان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
  احسان زارع‎اصل، معاون سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در راستای ماده ۲۷ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور مبنی بر واگذاری پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‎ای استانی به بخش خصوصی، کارگروه واگذاری استان با حضور اعضاء و نمایندگان دادگستری، سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی، معاونت عمرانی، اداره‎کل امور شهری و اداره‎کل امور اقتصاد و دارایی خوزستان و نیز نماینده شرکت مشاور در حوزه واگذاری پروژه‎های عمرانی در محل اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تشکیل شد.

وی با بیان این‎که در این جلسه با واگذاری ۹ پروژه بخش دولتی که قابلیت انتقال به بخش خصوصی داشتند موافقت شد تصریح کرد: این پروژه‎ها شامل؛ مرمت و بازسازی خانه‎های تاریخی سوزنگر، نیل‎ساز و تیزنو دزفول، تکمیل و تجهیز مجتمع گردشگری چم‎شور لالی، تکمیل و بهره‎برداری از چشمه‎های آب‎درمانی گل‎گیر در مسجدسلیمان و گراب در بهبهان، مرمت، تجهیز و بهره‎برداری کاروان‎سرای دهدز، تکمیل، تجهیز و بهره‎برداری مجموعه گردشگری تالاب شادگان و تجهیز و بهره‎برداری از بازارچه صنایع دستی غدیر اهواز هستند.

زارع اصل هدف از این اقدام را کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه گردشگری عنوان کرد.

معاون سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اذعان داشت: این پروژه‎ها به سایر اعضای کارگروه واگذاری پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‎ای استانی معرفی و مصوب شد که فرآیند واگذاری آن‎ها به بخش خصوصی ذیل ماده ۲۷ طی شود تا اوایل سال آینده با انجام مزایده به بهره‎برداران بخش خصوصی واگذار شوند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این‎که با تصمیم اولیه برای واگذاری این پروژه‎ها موافقت شده است بیان کرد: متقاضی بخش خصوصی برای همه این پروزه‎ها وجود دارد و به یاری خدا پس از تهیه اسناد مزایده توسط شرکت مشاور و تأیید آن‎ها، این پروژه‎ها در اوایل سال ۹۸ به مزایده گذاشته خواهند شد.

احسان زارع اصل با بیان این‎که در مجموع ۳۷ پروژه در استان آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند اظهار داشت: این تعداد پروزه را به سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی خوزستان اعلام کرده‎ایم که از این تعداد در حال حاضر تصمیم به واگذاری ۹ پروژه گرفته ایم؛ باوجود این، با اقداماتی که صورت خواهد گرفت، تمام این ۳۷ پروژه در سال ۹۸ به بخش خصوصی واگذار می‎شوند.

وی در ادامه افزود: باتوجه به تفاهم نامه‎ای که هفته گذشته ما بین استانداری خوزستان و بانک ملی منعقد شد، واگذاری پروژه‎ها از راه ماده ۲۷، این قابلیت را دارا است که سرمایه‎گذاران تا ۸۰ درصد سقف برآورد منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل مجموعه‌ها را به صورت کمک‎های فنی اعتباری در قالب تسهیلات کم‎بهره دریافت کنند.

زارع اصل گفت: کمک به سرمایه‌گذاران، کمک به رشد و توسعه استان است و ما نیز اولویت و تلاش‌های خود را در این زمینه قرار داده‌ایم.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار