تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۷۹۹۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرهنگی وزارت ورزش:
با ناهنجاری‌های محیط ورزش باید برخورد قانونی شود
معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: با ناهنجاری های محیط ورزش باید برخورد قانونی و انضباطی صورت بگیرد تا محیط ورزشی تحت شعاع بد اخلاقی ها و الگوهای غیر ورزشی قرار نگیرد.

 عبدالحمید احمدی در حاشیه جشنواره جزیره ورزش اروند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به نظرم این نمایشگاه کم نظیر است و مشابه آن را در نقاط مختلف کشور کمتر دیده بودم. این نمایشگاه ابتکار خیلی خوبی است که با همکاری اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند و مشارکت هیات‌های ورزشی، ورزشکاران و مربیان در حال برگزاری است.

 وی ادامه داد: در این نمایشگاه همه فعال هستند و به واسطه آن شور و نشاط بسیاری ایجاد شده‌ است. این تنوع در رشته‌های ورزشی که در این نمایشگاه عرضه می شود با مشارکت ورزشکاران و هیات های ورزشی بوده است که می تواند الگوی خیلی خوبی باشند.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان درخصوص برنامه‌های وزارت برای نوروز، گفت: همیشه برای نوروز بخش ورزش نیز فعالیت‌های در کشور دارد. یکی از آنها جشنواره استقبال ورزش از نوروز است که در استان‌های مختلف کشور با رویکرد ایجاد شور، نشاط و تحرک در بین اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود که این مهم با مشارکت فدراسیون همگانی و فدراسیون روستایی و بازی‌های بومی و محلی از نیمه اسفندماه تا نیمه فروردین ماه انجام می شود.همچنین با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان جوانان و هیات های ورزشی برنامه ورزشی ویژه نوروز را خواهیم داشت.

 وی در پاسخ به این سوال که بخش فرهنگی وزارت ورزش چه برنامه‌ای برای جلوگیری از تکرار رفتار ناشایست تماشاگر نماها در ورزشگاه ها دارد؟ گفت: در خصوص آنچه در ورزشگاه ها و روی سکوها اتفاق می‌افتد آنچه وزارت دنبال می کند، مسوولیتی است که باشگاه‌ها، سازمان لیگ و فدراسیون ها باید در این راستا تقبل کنند و پاسخگو باشند. باید در راستای هرگونه رفتار ناهنجار و مغایر با ورزش باید برخورد جدی تری صورت بگیرد. تماشاگران باید توسط خود باشگاه‌ها مدیریت شوند. همچنین بحث آموزشی و پیگیری توجیه هواداران ولیدرها خیلی مهم است و باید توسط باشگاه ها و سازمان لیگ این موضوع به صورت جدی تر دنبال شود. ما معتقدیم کار 

وی افزود: معتقدیم فرهنگسازی باید همراه با کار فنی دنبال شود و با ناهنجاری ها نیز باید برخورد قانونی و انضباطی صورت بگیرد تا محیط ورزشی تحت شعاع بد اخلاقی ها و الگوهای غیر ورزشی قرار نگیرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار