تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۱۸۰۰۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرداختن به هنر سبب تقویت بعد فرهنگی مساجد می‌شود
دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد منطقه آزاد اروند گفت: یکی از ابزارهای پرداختن به فرهنگ، هنر است و به همین منظور تلاش می‌کنیم با پرداختن به هنر، بعد فرهنگی را در مساجد تقویت کنیم.
حمید بحرینی امروز در نشست خبری دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد منطقه آزاد اروند که درمجتمع مقیطیه برگزار شد، اظهار داشت: هر استان یک دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دارد و با توجه به ساختار مدیریتی در منطقه آزاد اروند، این منطقه مانند یک استان دیده شد و یک دبیرخانه مجزا در آن تشکیل شد.

وی افزود: در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر 60 کانون فرهنگی و هنری مساجد داریم که 28 کانون متعلق به شهرستان خرمشهر و 32 کانون در شهرستان آبادان قرار دارد.

بحرینی بابیان اینکه برای سال 98 سه رویکرد را مدنظر داریم، عنوان کرد: آموزش هنر و فعالیت‌های هنری اولین رویکرد ما برای سال آینده است.

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد منطقه آزاد اروند گفت: یکی از ابزارهای پرداختن به فرهنگ، هنر است و به همین منظور تلاش می‌کنیم با پرداختن به هنر، بعد فرهنگی را در مساجد تقویت کنیم.

وی گفت: ترویج فعالیت‌های تفریحی و ورزشی رویکرد دوم ما برای سال 98 است. این برنامه‌ها در برخی مساجد وجود دارد اما در موارد متعدد این‌گونه نیست و می‌خواهیم مساجد شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، مینو شهر و حومه را تبدیل به مکان هدف این فعالیت‌ها کنیم.

بحرینی اعلام کرد: گسترش فعالیت‌های اجتماعی نیز رویکرد سوم ما است و اقداماتی ازجمله فرهنگ‌سازی در مسائل شهری مانند تفکیک زباله‌ها، رفتارهای شهروندی و مواردی از این قبیل مدنظر ما است.

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد منطقه آزاد اروند عنوان کرد: فعالیت‌های جهادی می‌تواند تأثیرات خوبی در عرصه سازندگی و تقویت روحیه جوانان داشته باشد و به همین منظور اردوهای جهادی را نیز در برنامه‌های خود دیده‌ایم.

وی بیان کرد: بخشی از وظایف ما خاص مساجدی است که کانون فرهنگی و هنری دارد و بخشی دیگر نیز عام بوده و همه مساجد شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، مینوشهر، چوئبده، اروندکنار، و حومه این شهرها را شامل می‌شود.

بحرینی اظهار داشت: مساجدی که برنامه دارند در اولویت بالاتری برای تجهیز و تأمین هزینه‌ها قرار می‌گیرند که این موضوع به‌نوعی مشوق برنامه محور بودن مساجد است.

وی گفت: پیش‌تر در شهرستان‌ها یک مسئول امور مساجد وجود داشت که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زیر نظر این مسئول فعالیت می‌کردند، در حال حاضر نیز این ساختار حفظ می‌شود با این تفاوت که به‌ جای اینکه زیر نظر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان باشند زیر نظر دبیرخانه کانون‌ها در منطقه آزاد اروند هستند.

بحرینی افزود: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از یک خرد جمعی کار را پیش ببریم و به همین منظور در نظر داریم تا یک کارگروه فرهنگی و هنری برای این دبیرخانه ایجاد کنیم که در آن از نخبه‌های هر حوزه اعم از رسانه، هنر، و ورزش و موارد دیگر استفاده شود.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار