تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۸۰۰۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار:
هفت مدرسه در مسجدسلیمان بیش از 90 سال قدمت دارند
 فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش این شهرستان گفت: هفت مدرسه در مسجدسلیمان وجود دارد که بالای 90 سال قدمت دارند.
  اردوان قنبری در شورای آموزش و پرورش استان که امروز (18 اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در مسجدسلیمان 780 مدرسه وجود دارد که 60 درصد آن‌ها فرسوده هستند. همچنین هفت مدرسه در مسجدسلیمان وجود دارد که بالای 90 سال قدمت دارند.

وی در خصوص کمبود تجهیزات در مدارس مسجدسلیمان تصریح کرد: در هنرستان، دانش‌آموز به مدرسه می‌رود تا به او حرفه‌ای آموزش داده شود. اگر در زمینه تجهیزات در این مدارس کمبود داشته باشیم و از تجهیزات کافی برخوردار نباشیم، این مدارس فرقی با سایر مدارس ندارند.

فرماندار مسجدسلیمان خاطرنشان‌کرد: در گذشته تامین اعتبارات بر اساس سرانه جمعیتی صورت می‌گرفت اما امسال کمتر از 50 درصد اعتبار برای مدارس مسجدسلیمان تخصیص یافته است. لازم است نگاه ویژه‌ای به مدارس این شهرستان شود. آموزش و پرورش مسجدسلیمان هنوز ساختمان اداری ندارد و فضای یک مدرسه را اشغال کرده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه همچنین جانمراد داوودی، مدیر آموزش و پرورش مسجدسلیمان گفت: مسجدسلیمان حدود 28 هزار دانش‌آموز و 1050 کلاس درس و 1850 پرسنل آموزشی دارد. بر اساس آمار رسمی، 61 درصد مدارس ما فرسوده هستند.

وی افزود: در مدرسه شهید نواب صفوی مدتی پیش سقف یکی از کلاس‌ها فرو ریخت و مدارسی داریم که شرایط بدتری نسبت به مدرسه شهید نواب صفوی دارند. در مدرسه کار و دانش امیرکبیر که 250 دانش‌آموز در آن در رشته‌های فنی درس می‌خوانند، 140 نفر از این دانش‌آموزان در مدرسه به صورت شبانه‌روزی می‌مانند. با توجه به بررسی‌های اداره‌کل نوسازی مدارس، این مدرسه قابل سکونت نیست. تنها مدرسه شبانه‌روزی پسرانه در شهرستان همین مدرسه است و لازم است در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

مدیر آموزش و پرورش مسجدسلیمان تصریح کرد: مدرسه 12 فروردین نیز دو نوبته شده است و در هر نوبت 600 دانش‌آموز تحصیل می‌کنند. ما 22 کلاس کانکسی در مدارس مرکزی شهر مسجدسلیمان و 5 مدرسه کانکسی روستایی داریم.

داوودی در خصوص سرویس مدارس گفت: ما شش سرویس مدرسه در آموزش و پرورش مسجدسلیمان داریم که با مبلغ ماهانه کمتر از 20 میلیون تومان باید این وضعیت را اداره کنیم. تا کنون 50 میلیون تومان به ما اعتبارات ابلاغ شده است. اما با مجموع بدهی‌های گذشته، حدود 220 میلیون تومان در زمینه ایاب و ذهاب بدهی به راننده‌ها داریم.

وی افزود: قدمت ساخت املاک مسجدسلیمان به زمان کشف نفت برمی‌گردد. 40 درصد مدارس ما قدمت بالای 50 یا 70 سال دارند. مدارس ما هنوز از کولرهای آبی استفاده می‌کنند و سیستم هوشمند ندارند. لازم است در زمینه تامین تجهیزات مناسب با علم روز، به این مدارس توجه ویژه‌ای شود.

مدیر آموزش و پرورش مسجدسلیمان خاطرنشان‌کرد: در کنار هر مدرسه قدیمی ما یک زمین خاکی استاندارد وجود دارد. 27 هزار دانش‌آموز در مسجدسلیمان تحصیل می‌کنند، اما مسجدسلیمان تنها یک چمن مصنوعی دارد. مجموعه‌های ورزشی ما فرسوده هستند و لازم است به فضاهای ورزشی مسجدسلیمان توجه شود.

داوودی در خصوص بدهی‌های مدارس در زمینه آب و برق تصریح کرد: آموزش و پرورش مسجدسلیمان 85 میلیون تومان بدهی برق و 15 میلیون تومان بدهی آب دارد. امیدواریم مکان‌های اداری نیز مانند مدارس در نظر گرفته شوند.

وی افزود: ما هنوز در بخش تامین نیروی انسانی مرد با مشکل مواجه هستیم؛ به شکلی که 200 نیروی مرد در تمام رشته‌ها کم داریم. خیلی از دبیران ما شهرستانی و خواستار انتقال هستند. اموال بسیاری از مدارس ما به دلیل نداشتن سرایدار به سرقت می‌رود. در 205 ملک آموزش و پرورش مسجدسلیمان، در مجموع 45 نیروی سرایدار و خدماتی داریم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار