تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۸۰۰۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد دامداران خوزستان از یکسان‌سازی قیمت سبوس
 
رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان گفت: تصمیم‌گیری ستاد تنظیم بازار برای یکسان‌سازی قیمت سبوس در سامانه پیش از توزیع سهمیه دولتی میان دامدران قابل قبول نیست و باید این مساله پس توزیع کامل سهمیه سبوس دولتی در سامانه اعمال می‌شد.

جواد ابراهیمی  با اشاره به مشکلاتی که در بحث توزیع سبوس وجود دارد، اظهار کرد: قیمت دولتی هر کیلوگرم سبوس از طریق سامانه 520 تومان و قیمت آزاد آن توسط کارخانه‌ها حدود 1300 تومان تا 1400 تومان بود.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار در این زمینه تصمیم‌گیری کرد و یک قیمت را به صورت تلفیقی و مشترک اعلام کرد تا دیگر سبوس به صورت دولتی و یا آزاد عرضه نشود و قیمت فروش آن به صورت یکسان باشد اما این تصمیم برای دامداران مشکل‌ساز شده است.

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان تصریح کرد: بر اساس این تصمیم قرار شد تا همه سهمیه سبوس از طریق سامانه و با قیمت هر کیلوگرم 840 تومان به دامدار داده شود در حالی که هنوز بخشی از سهمیه دولتی دامداران میان آنها توزیع نشده است.

ابراهیمی عنوان کرد: هنوز بخشی از سهمیه سبوس دولتی دامداران که با قیمت 520 تومان بود به آنها داده نشده است اما اکنون قیمت سبوس در سامانه 840 تومان است و به نوعی سهمیه دولتی که از گذشته رد سامانه وجود داشت از بین رفته است.

وی عنوان کرد: این شرایط اصلا قابل قبول نیست که بخشی از سهمیه دولتی سبوس یک دامدار به آنها با نرخ بالاتری تعلق بگیرد. این موضوع باید از سوی مسئولان به شکلی تصمیم‌گیری شود تا از ماه جدید قیمت‌ها یکسان‌سازی شود این شرایط به وجود می‌آمد تا همه سهمیه سبوس دولتی دامداران به آنها اختصاص داده می‌شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار