تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۸۰۰۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان آب و برق خوزستان خبر داد:
اتمام تعمیر کانال "پای پل" / امکان تامین آب شهر اهواز از طرح غدیر
معاون طرح و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اتمام عملیات تعمیر کانال "پای پل" گفت: پس از آب‌اندازی در این کانال، اکنون آب به ایستگاه پمپاژ "ام‌الدبس" رسیده است و می‌توان آب شهر اهواز را از طریق طرح غدیر تامین کرد.

آرش محجوبی با اشاره به اتمام عملیات تعمیر کانال "پای پل" اظهار کرد: حدود 49 کیلومتر از کانال 107 کلیومتری "پای پل" که به صورت پراکنده دارای مشکلاتی در بحث شکستگی و تخریب شده بود، تعمیر شده است.

وی افزود: این عملیات ترمیم در مدت زمان حدود سه ماه و علی‌رغم سیلاب‌ها و بارش‌های فراوان به اتمام رسیده است و از حدود چند روز گذشته نیز در آن آب‌اندازی شده است.

معاون طرح و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه طول کل کانال 107 کیلومتر است، حدود 60 ساعت زمان برد تا آب به ایستگاه پمپاژ "ام‌الدبس" که مرکز تغذیه آب طرح غدیر است، برسد.

محجوبی عنوان کرد: خوشبختانه اکنون آب به این ایستگاه پمپاژ رسیده است و می‌توان آب شهر اهواز را از طریق طرح غدیر تامین کرد.

وی ادامه داد: آب از رودخانه کرخه در کانال پای پل جریان دارد و با توجه به تعمیرات انجام گرفته دیگر این کانال مشکلی برای انتقال آب به ایستگاه پمپاژ "ام‌الدبس" ندارد و می‌توان آب مورد نیاز شهرستان اهواز را از طرح غدیر تامین کرد تا مردم از آب شرب با کیفیت بالاتری بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا، پیش از این معاون طرح و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان قول داده بود تا تعمیرات کانال "پای پل" در اواسط اسفندماه و پیش از آغاز فصل گرم به اتمام برسد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار