تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۸۰۰۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون شهردار دزفول:
تصفیه خانه کشتارگاه دزفول 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
معاون امور شهری شهرداری دزفول با اشاره به مشکلات بهداشتی کشتارگاه دام این شهرستان گفت: راه اندازی تصفیه خانه کشتارگاه دزفول 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
  محمد ابوالحلاج عصر یکشنبه در هشتمین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: مسئولیت کشتارگاه دام از سال 1376 به پشتیبانی امور دام سپرده شده و براساس ماده پنج اساسنامه شرکت گوشت ایران، ایجاد میدان های دام، بهره برداری از آنها و فراهم کردن تدارک حمل و نقل و نگهداری دام برعهده سهامی گوشت کشور است که طبق این اساسنامه شهرداری وظیفه ای در قبال کشتارگاه ندارد.
وی اظهار داشت: اگر قرار باشد همکاری صورت گیرد و تا زمان افتتاح کشتارگاه صنعتی مسئولیت برعهده شهرداری بماند باید وضعیت نرخ گوشت را تغییر داد چراکه اگر درآمد کشتارگاه افزایش یابد درآمد صرف رفع مشکلات خواهد شد.
معاون امور شهری شهرداری دزفول افزود: در حال حاضر درآمد این کشتارگاه 500 میلیون ریال و هزینه آن 830 میلیون ریال است که این هزینه ها با هم همخوانی ندارند.
وی درخصوص وقایع چهارشنبه آخر سال نیز گفت: شهرداری دزفول آمادگی کامل برای چهارشنبه سوری را دارد و در اولین اقدام لاستیک های فرسوده را از سطح شهر جمع آوری می کند.
ابوالحلاج افزود: شورای تامین باید محلی را برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در دزفول در نظر گیرد.
رئیس اداره دامپزشکی دزفول نیز در این نشست گفت: رفع مشکلات بهداشتی کشتارگاه دام دزفول نیازمند صرف هزینه است در حالیکه شهرداری اعلام کرده اعتباری برای رفع این مشکلات ندارد.
محسن ورجاوند افزود: مشکلات بهداشتی کشتارگاه دام دزفول با تکمیل سردخانه، تعبیه آب گرم، تعمیر سقف، راه اندازی کوره لاشه سوز، استقرار نیروی انتظامی و آسفالت رفع می شوند که شهرداری اعلام کرده برای رفع این مشکلات باید تعرفه کشتار را افزایش داد.
غلامرضا فردوست مسئول امور اجتماعی فرمانداری و موسی منصوری رئیس تعزیرات حکومتی دزفول نیز عنوان کردند: احداث کشتارگاه به استناد بند 21 ماده 55 قانون تشکیل شهرداری ها از وظایف شهرداری و مسئولیت آن متوجه این نهاد است.
رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز در این نشست با تاکید بر لزوم رفع مشکلات بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار گفت: تمام شهرداری ها و بخشداری ها موظف به رفع مشکلات نقاط حادثه خیز شهرستان هستند.
رضا پورآئین افزود: کانال های آبیاری تاکنون موجب مرگ چندین کودک زیر پنج سال شده اند که باید نسبت به ایمن سازی آنها اقدام کرد.
وی با اشاره به حواث چهارشنبه پایان سال های گذشته گفت: 13 مصدوم در سال 1395 و 14 مصدوم در سال 1396 به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شدند که البته تعداد آمار مصدومان بیش از این تعداد است زیرا برخی از مصدومان به علت سوختگی های خفیف به بیمارستان مراجعه نکردند.
رئیس مرکز بهداشت دزفول افزود: دست و پا بیشترین آسیب را در چهارشنبه سوری می بینند که درمان آنها نیز زمان بر است لذا فوریت های پزشکی و بیمارستان ها باید در حالت آماده باش قرار گیرند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته چهارشنبه سوری افزون بر چهار هزار و 572 مصدوم در کشور بر جا گذاشته است، گفت: تعداد فوتی های چهارشنبه سوری در پارسال هشت مورد ثبت شده است این در حالی است که تعداد افراد فوتی در سال 95، 16 مورد بوده است.
نصراله فخرمجدیان بخشدار مرکزی دزفول نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه بهره برداری از کانال ها برعهده شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری است وظیفه ایمن سازی آنها نیز برعهده این شرکت است.
به گزارش ایرنا در این نشست مقرر شد هزینه های رفع مشکلات بهداشتی کشتارگاه دام دزفول طی بازدید میدانی بررسی و درخصوص تغییر نرخ کشتارگاه تصمیم گیری شود.
همچنین درخصوص تمهیدات لازم برای ورود مسافران نوروزی، طرح سلامت نوروزی، جمع آوری پسماندهای پزشکی، تخلیه تانکرهای حمل فاضلاب انسانی در زهکش روستای بنوار شامی بحث و تبادل نظر شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار