تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۸۰۰۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
115هزار لیتر سوخت قاچاق در مناطق ساحلی خوزستان توقیف شد
 فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت:115هزار لیتر سوخت(گازوییل) قاچاق در راستای مقابله با قاچاق کالا، روز شنبه توسط ماموران مرزبانی پیش از خروج از کشور در آب های ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس توقیف شد.
 
سردار عبدا...  افزود: این میزان سوخت قاچاق در جریان عملیات گشت و بازرسی از 10 فروند شناور صیادی کشف و ضبط شد.
وی گفت: شناورهای صیادی حامل سوخت قاچاق قصد داشتند این سرمایه ملی را در بازار خرید و فروش فرآورده های سوختی خلیج فارس به فروش برسانند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان افزود: در این ارتباط 10 متهم به قاچاق سوخت بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.
مرجع رسیدگی کننده به پرونده های قاچاق کالا و ارز ، اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان است.
سردار نظرپور با اشاره به اینکه نوسانات ارزی و اختلاف قیمت فرآورده های نفتی در داخل کشور با بازارهای بین المللی ، انگیزه ای بر دلالان و سودجویان برای قاچاق سوخت به وجود آورده است خاطرنشان کرد: برخی قاچاقچیان سوخت به بهانه صیادی و فعالیت تجاری ، سوخت یارانه ای دریافت کرده و پس از چند روز بدون هیچ گونه فعالیت صیادی و دریانوردی اقدام قاچاق آن می کنند.
در حالی که بهای هر لیتر سوخت (گازوییل) در کشور 2 هزار و 500ریال است در برخی کشورهای همسایه تا 40 هزار ریال خرید و فروش می شود.
بنا بر این گزارش ، سوخت مکشوفه قاچاق در آبهای ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس تحویل نماینده شرکت پخش فراورده ها نفتی ایران شد.
استان خوزستان با 500کیلومتر مرز دریایی و آبراهی همواره در معرض پدیده مخرب قاچاق کالا و سوخت بوده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار