تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۸۰۰۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی افزایش ورود مسافران نوروزی به خوزستان
دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان، امروز با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری و فرمانداران خوزستان در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.
دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان، بعدازظهر امروز و با حضور جمعی از فرمانداران خوزستان در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

علی‌حسین حسین‌زاده، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: هر معضلی که در شهرستان‌ها ایجاد شود، اولین مرجع، فرمانداری آن شهرستان است و در انتها این فرمانداران هستند که باید پاسخگو باشند.

وی افزود: علی‌رغم تمام انتقادات، فرمانداران باید بر بحث فروش، قیمت و... نظارت داشته باشند؛ مردم از لحاظ اقتصادی شرایط سختی دارند، هرچند نظارت به تنهایی کافی نیست اما وظیفه شرعی ما است.

حسین‌زاده، عنوان کرد: با توجه به افزایش بارندگی‌ها در استان و همچنین  گرانی‌های موجود، پیش‌بینی می‌شود که امسال، سفرهای داخلی نسبت به خارجی، رشد بیشتری داشته باشد. مسؤولان شهرستان‌ها و به ویژه شهرهایی که ورودی استان هستند باید به چهره شهرهایشان توجه بیشتری داشته باشند و به معتادان متجاهر که چهره شهر را مخدوش می‌کنند رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: همچنین در ایام تعطیلات، به بحث بهداشت توجه جدی شود چرا که درصورت بروز هر اتفاقی، مسؤولان و فرمانداران‌ هستند که باید پاسخگو باشند.

حسین‌زاده، با اشاره به ورود گردشگران به استان، بیان کرد: هر مسافری با ورود به شهری دیگر، در صورت مواجه با مشکل به فرمانداری آن شهرستان مراجعه خواهد کرد لذا فرمانداری‌های سراسر استان در ایام تعطیلات باید شیفت‌هایی را برای خود در نظر بگیرند.

 توجه به صنعت گردشگری

سید حکمت‌اله موسوی،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، نیز اظهار کرد: برای تعطیلات، 11هزار کلاس آماده ارائه خدمات است. بحث چاپ بروشور و کتابچه حداکثر تا یک هفته آینده در سراسر شهرستان‌های استان برای ارائه به گردشگران فراهم خواهد شد.

وی افزود: اپلیکیشن اطلاع رسانی سفر نیز تا شب عید اجرایی خواهد شد؛ پیش‌بینی می‌شود که مهمانان و گردشگران زیادی به استان ورود کرده و همت دوستان را در این زمینه می‌طلبد.

موسوی، بیان کرد: استان خوزستان با داشتن درآمد از صنایع پتروشیمی و نفت ، باعث شد حتی دیدگاه ملی به استان در حوزه نفت باشد و استان از برنامه‌ریزی در حوزه‌های گردشگری بی بهره بماند.

وی ادامه داد: وقتی به اعتبارات  ملی که به سازمان میراث فرهنگی تعلق گرفته مراجعه می‌کنیم با اندک بودن آن مواجه می‌شویم و این وابسته بودن به منابع ملی اتفاق خاصی را برای ما رغم نخواهد زد بلکه با همکاری مردم و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و با ورود سرمایه‌گذار‌ها، باید باعث ورود گردشگر و افزایش ثروت و همچنین بهبود اقتصاد در استان شویم.

موسوی عنوان کرد: فضای گردشگری یک صنعت است که باید روی آن کار کنیم و در بحث معرفی پتانسیل ‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث تلاش کنیم.

به سمت توسعه اقتصاد گردشگری باید پیش برویم

حسین پنبه دانه پور، فرماندار شوشتر نیز اظهار کرد: 3 اثر ثبت جهانی در استان خوزستان داریم  اما در حال حاضر ساعات ماندگاری گردشگری این 3اثر در استان چگونه سیاست‌گذاری می‌شود؟ شما اقتصاد گردشگری را در این 3اثر چگونه ارزیابی می‌کنید؟ جاده‌ها خط‌کشی می‌شود، مدارس ساخته می‌شود اما اقتصاد گردشگری برای این 3شهر برنامه‌ریزی نشده است و فقدان سیاست‌گذاری برای اقتصاد گردشگری مشهود است که باید به سمت الگوسازی و پیاده کردن اقتصاد گردشگری پیش برویم.

وی افزود: برای هرکدام از شهرستان‌ها می‌توانیم اقتصاد گردشگری را رقم بزنیم و  آن‌ها را عملی کنیم اما این سؤال پیش می‌آید که سازمان میراث فرهنگی کشور چه برنامه‌ای برای استان خوزستان دارد؟ وقتی رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از پایتخت سازه‌های آبی که ثبت جهانی هم شده است دیدن نکرده است چگونه توقع ایجاد اقتصاد گردشگری را داشته باشیم؟

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار