تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۱۸۰۰۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تمهیدات لازم ویژه مهمانان نوروزی خوزستان فراهم شود
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان فرمانداری‎ها را پاسخگوی هرگونه مشکل و کاستی در شهرستان‌‎ها در ایام نوروز دانست و گفت: در ایام تعطیلات نیاز است که نیروهای کشیک برای پاسخگویی به مراجعه احتمالی گردشگران و مسافران در فرمانداری‎ها مستقر باشند.
دومین جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر نوروز استان خوزستان امروز با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، دبیر ستاد خدمات سفر نوروز استان، فرمانداران شهرستان‌ها و اعضای کمیته‌های 11 گانه ستاد خدمات سفر استان در محل سالن شهیدرجائی استانداری خوزستان برگزار شد.

در این جلسه علی‌حسین حسین‎زاده با بیان این‎که در هر شهرستان، فرمانداری و در هر استان، استاندار پاسخگوی مشکلات و کاستی‎ها است اظهار داشت: فرمانداران با توجه به نزدیکی پایان سال بر قیمت‎ها و فروش اجناس نظارت داشته باشند. اگر چه نظارت به تنهایی جوابگو نیست اما حداقل کاری است که در این شرایط سخت اقتصادی به لحاظ شرعی و قانونی باید انجام شود.

وی بیان کرد: باتوجه به بارندگی‎های خوب در سطح خوزستان در سال جاری و سرسبز شدن سراسر استان به دلیل این بارندگی‎ها، پیش‎بینی می‌شود که درصد مسافران نوروزی در عید 98، افزایش چشم‎گیری نسبت به سال قبل داشته باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با تأکید بر انجام نظافت و پاکسازی شهرستان‎های استان ادامه داد: باتوجه به گرانی‎های موجود و کاهش تعداد سفرهای خارجی، انتظار می‎رود که تعداد سفرهای داخلی افزایش پیدا کند و استان خوزستان نیز سهم بالایی از این افزایش داشته باشد؛ بنابراین باید اهتمام ویژه‎ای درخصوص نظافت شهرستان صورت گیرد.

وی با بیان این‎که در مقطعی وجود معتادان متجاهر چهره شهر را زننده می‎کند، افزود: این موضوع به ویژه در اندیمشک، آبادان، اهواز و خرمشهر که شهرستان‎های ورودی استان محسوب می‌شوند باید جدی گرفته و مرتفع شود.

حسین‌زاده موضوع بهداشت در رستوران‎ها و مراکز اقامتی و نیز اسکان مناسب مسافران و گردشگران نوروزی را از دیگر مواردی عنوان کرد که باید رعایت و جدی گرفته شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان بر وجود نیروهای کشیک در ساختمان فرمانداری‎ها در ایام نوروز تأکید کرد و گفت: هر فرد غریبه‎ای که وارد هریک از شهرستان‎های استان شود چنانچه با مشکلی مواجه شود، علی‎رغم وجود مکان‎ها و مراکز مختلف به فرمانداری رجوع می‎کند چراکه این ارگان را مسئول شهرستان می‎داند؛ بنابراین نیاز است تا در ایام تعطیلات و شب‎ها، نیروهای کشیک در فرمانداری‎ها مستقر باشند.

 وی با بیان این‎که در زمان بحران و مشکلات اقتصادی، رخداد برخی آسیب‌ها از جمله سرقت‎های جزء افزایش پیدا می‎کند، افزود: نیاز است فرمانداران و اعضای شورای تأمین در شهرستان‎ها امنیت لازم در این خصوص را اعمال کنند تا مسافران و گردشگران ورودی به استان با مشکل خاصی روبرو نشوند.

حسین‌زاده از تلاش برای راه‌اندازی نرم‌افزار گردشگری استان توسط معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سال 98 خبر داد و عنوان کرد: اقدامات لازم در این زمینه درحال انجام است. این نرم‌افزار کمک می‌کند تا هر گردشگری که وارد استان می‎شود با دانلود این برنامه، حداقل اطلاعات در خصوص مکان‎ها و جاذبه‎های گردشگری را کسب کند.

آمادگی میزبانی از مهمانان نوروزی در استان خوزستان

در بخش دیگر این نشست، سید حکمت‌اله موسوی، دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر خوزستان و مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز با اشاره به برخی برنامه‌ها و اقدامات این اداره‌کل برای ایام نوروز و میزبانی از مسافران اظهار داشت: هماهنگی‎های لازم با هتل‌ها و خانه‌مسافرها با هدف استقبال شایسته از گردشگران و مسافران نوروزی از سوی معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی انجام شده است و از این حیث مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: چاپ بروشور، کاتالوگ و اقلام تبلیغاتی معرفی استان نیز مانند سال‌های قبل در دستورکار اداره‌کل میراث فرهنگی استان وجود دارد و این اقلام چاپ و در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به پخش برنامه ‌زنده تحویل سال نو از شبکه خوزستان افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان صدا و سیمای مرکز خوزستان، برنامه تحویل سال این شبکه با حضور مهمانان ویژه به صورت زنده از محل ساختمان زیبا و ثبت ملی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان روی آنتن خواهد رفت. در روزهای بعد از تحویل سال نیز حداقل دو ساعت برنامه زنده از این محل روی آنتن خواهد رفت.

وی از اعزام تصویربرداران و گزارشگران به شهرستان‌های مختلف استان در ایام نوروز و ضبط تصاویری از جاذبه‎های گردشگری استان به منظور انعکاس در رسانه ملی و نیز برپایی نمایشگاه‌ صنایع دستی و گردشگری در محل پایانه‎های مرزی و یادمان‌ها به عنوان دیگر برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی برای ایام نوروز خبر داد.

به گزارش تسنیم، در این جلسه مقرر شد در موضوع درمان، مراکز بهداشتی و درمانی از جمله بیمارستان‎های استان طی ایام نوروز در آماده‌باش کامل باشند و بخش خصوصی نیز به عنوان پشتیبان در کنار بخش دولتی باشد. همچنین در این جلسه مصوب شد، موضوع بهداشت محیط، نظارت بر اماکن توزیع مواد غذایی و آشامیدنی و مبارزه با بیماری‎ها با جدیت دنبال شود و کمیته نظارت بر تنظیم بازار نیز موضوع فروش و قیمت‎ها را در ایام نوروز و تعطیلات نظارت کند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار