تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۱۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله کعبی:
جریانات انحرافی در راستای تقویت تشیع انگلیسی و برخلاف وحدت اسلامی در حال شکل‌گیری است
 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز شکل‌گیری جریان‌هایی برخلاف وحدت امت اسلامی و با هدف تأمین منافع تشیع انگلیسی در حال شکل‌گیری و تقویت است.







 آیت‌الله عباس کعبی در نشست «آشنایی با تشیع انگلیسی و رابطه آن با صهیونیسم» که امروز (۱۹ اسفند) در مجتمع آموزش عالی فقه جامعةالمصطفی برگزار شد، افزود: این‌که جریانی جدا از مسیر عمومی امت اسلام شکل بگیرد، بی‌تردید برخلاف مصلحت مسلمانان و امت واحده اسلام است و بی‌شک با شکست روبه‌رو ‌می‌شود. امام خمینی(ره) اسلامی را که در جهت منافع دشمنان اسلام است، «اسلام امریکایی» معرفی کردند. مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز کسانی را که به نام تشیع، برای تأمین منافع امریکا، انگلیس و یهود گام بر‌می‌دارند، «شیعه انگلیسی» نامیدند.
وی با بیان این‌که هر‌گونه ارتباط با شیعه انگلیسی، به منزله تقویت دشمنان اسلام است، بیان کرد: ارتباط سردسته‌های این جریانات با امریکا و اسرائیل مشخص است و چون دلار می‌گیرند، مزدور دشمن هستند. در روایات داریم «گاهی شخصی سخنی ‌می‌گوید که سبب هدررفت خون بی‌گناهی ‌می‌شود و صادرکننده سخن، در خون وی شریک است»؛ همین‌که انسان به افراد این جریان سلام دهد، با آنان همنشین شود، پولی بگیرد و...، ندانسته در ریختن خون شیعیان مظلوم شریک می‌شود.
استاد حوزه علمیه افزود: خورشید تابناک اسلام پس از ۱۴۰۰ سال، به رهبری امام خمینی(ره) در ایران اسلامی طلوع کرد و ایران مرکز اسلام شد. دلیل دشمنی با انقلاب اسلامی، پیروی از اسلام ناب، ترویج آموزه‌های اصیل آن و پشتیبانی از مستضعفان عالم است.
آیت‌الله کعبی تصریح کرد: انقلاب اسلامی بازتولید اسلام ناب و سبب حیات اسلام ناب محمدی(ص)‌ در جوامع بشری و جهان معاصر است؛ قرن آینده، قرن مبتنی بر علم و ایمان و بر پایه اسلام ناب خواهد بود.
عضو جامعه مدرسین شناخت دوستان و دشمنان اسلام را لازمه ترویج مبانی اصیل اسلام برشمرد و گفت: اگر دشمنان اسلام را نشناسیم، بی‌شک ضربه می‌خوریم؛ ممکن است نماز بخوانیم، روزه بگیریم، حج بگزاریم، برای مصائب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) سینه هم بزنیم، ولی همه در مسیر خلاف باشد. هیچ کس شک ندارد که در عصر کنونی، دشمن اسلام، بلکه دشمن بشریت و همه ادیان، امریکا و صهیونیسم بین‌المللی است.
وی خاطرنشان کرد: رژیم آل‌سعود با عادی‌سازی روابط با اسرائیل و عقد پیمان‌های راهبردی با آن، دشمن اسلام را به دوست تبدیل کرد و همه کشور‌های حاشیه خلیج فارس را بسیج کرد تا روابطشان را با دشمنان اسلام عادی سازند. از سوی دیگر، چون ایران اسلامی، دشمن امریکا و اسرائیل است، آل‌سعود با ایران دشمن شد. حرکت و شکل‌گیری طالبان در افغانستان و داعش، برای مقابله با انقلاب اسلامی بود.
:
:
:
آخرین اخبار