تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۸۰۱۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح بسیج سلامت نوروزی در خوزستان آغاز شد
  سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی همزمان با سراسر کشور از 20 اسفند جاری در خوزستان آغاز شد و تا 20 فروردین سال 98 ادامه دارد.
 
دکتر سید مهدی حسینی زاده  افزود: این طرح در آستانه فرا رسیدن عید نوروز و ورود میهمانان نوروزی و راهیان نور، در راستای ارتقای وضعیت بهداشت عمومی، بهداشت مواد غذایی، ابزار و تجهیزات آشپزخلانه و رستوران ها و وضعیت بهداشتی ساختمان ها آغاز شده است.
وی افزود: طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف حفظ و ارتقای سلامت شهروندان، پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر، غیرواگیر و بیماری های منتقله از آب و غذا انجام می شود.
حسینی زاده ادامه داد: با اجرای این طرح،نظارت بر مراکز عرضه کننده مواد غذایی و اماکن عمومی تشدید شده وکارشناسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور با بهره گیری از تجهیزات و دستگاه های سنجش پرتابل و نظارت بر مواد غذایی ، برنامه های نظارتی و بازرسی را انجام می دهند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: 48 گروه و 273 نفر از کارشناسان و مهندسان سلامت محیط و کار، کار بازرسی و نظارت 37 هزار و 185 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، اماکن زیارتی، پارک ها، تفرجگاه ها، هتل ها، مسافرخانه ها و... را اجرایی می کنند.
وی ادامه داد: این برنامه از ساعت هشت صبح تا 20 و بر اساس موقعیت مکانی و زمانی و فعالیت مراکز فوق تا ساعت 24 شب اجرا خواهد شد.
حسینی زاده گفت: در بازرسی از این مراکز و اماکن علاوه بر انجام آموزش و ارایه توصیه های بهداشتی با هرگونه مورد تهدیدکننده سلامت مردم برخورد جدی صورت می گیرد و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: با سایر نهادهای مرتبط با مواد غذایی از جمله معاونت غذا و دارو برای انجام نظارت بر شرکت های تولیدی مواد غذایی و مراکز پخش عمده و انجام آزمایش لازم برای مواد غذایی نمونه برداری شده، دامپزشکی برای نظارت بیشتر و جلوگیری از عرضه گوشت یا مرغ و دام زنده در معابر عمومی هماهنگی لازم به عمل آمده است.
وی بیان کرد: همچنین با شهرداری برای نظافت و پاکسازی محیط های شهری و بازارچه ها، شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب سالم، حفظ کلرباقیمانده در آب و امنیت میکروبی آب در شبکه آبرسانی و با اتحادیه ها و اصناف برای تشدید نظارت و بازرسی مشترک صنوف هماهنگی لازم صورت گرفته است.
حسینی زاده گفت: مسافران و شهروندان، در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا شکایت بهداشتی، از طریق سامانه تلفنی 190 اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار