تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۸۰۱۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت نام برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف در خوزستان آغاز شد
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: ثبت نام برای متقاضیان شرکت در آیین معنوی اعتکاف روز دوشنبه در 400 مسجد خوزستان شروع شد.
حجت الاسلام محمدحسین بلک افزود: برای برگزاری باشکوه آیین معنوی اعتکاف در سراسر استان ، هماهنگی های لازم با امامان جماعات و هیات امنای مساجد انجام شده است.
وی با بیان اینکه تعداد مساجد میزبان مراسم اعتکاف با سال گذشته تفاوتی ندارد افزود: از آنجایی که مراسم اعتکاف یا ایام البیض امسال با حلول سال جدید و تعطیلات نوروزی مصادف شده برنامه ریزی خاص متناسب با ایام تعطیلات نوروزی انجام شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه ثبت نام از خواهران و برادران مشتاق شرکت در آیین معنوی اعتکاف تا سه روز قبل از شروع مراسم ادامه خواهد داشت افزود: هزینه های آیین اعتکاف توسط مردم نیکوکار و شرکت کنندگان تامین می شود.
به گزارش ایرنا آیین اعتکاف از شب 13 رجب مصادف با 29 اسفند ماه شروع و تا شانزدهم ماه رجب( غروب روز سوم فروردین 98) ادامه دارد.
آیین معنوی اعتکاف در استان خوزستان هر سال با شکوه بیشتری برگزار می شود که در این میان حضور جوانان پررنگ تر است.
انسان در گریز از هوای نفس و فرار از اشتغالات زندگی، در طریقت انس با معبود همواره نیازمند خلوتی است تا در انزوای وجود خویش در آثار صنع پروردگارش با دیده عبرت بیندیشد و با سوز دل و اشک دیده، باطن خود را از زنگار گناهان بشوید و خانه دل را مصفای حضور خالق هستی بخش سازد، و اعتکاف زمینه چنین خلوتی را فراهم می کند و فرصت و مجالی می­دهد برای پرداختن به امور نفس خویش و جلوه گری نور محبت خدا در اعماق سرای وجود انسان، تا انسان بدون دلواپسی از کارهای انجام نشده و وابستگی های روز­مره، خود را در سرای معبود خویش نظاره گر باشد.
در طول سال در هر زمانی که انسان بتواند حداقل سه روز در مسجد بماند و روزه بگیرد صحیح است ولی بهترین زمان برای اعتکاف ماه مبارک رمضان و دهه آخر آن و ایام پرفیض رجب (ایام البیض)است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار