تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۸۰۱۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
9 منزل کوی منبع آب اهواز در وضعیت بحرانی قرار دارند
قائم مقام شهردار منطقه هفت اهواز گفت: 9 منزل واقع در کوی منبع آب اهواز در وضعیت بحرانی قرار داشته که پنج باب از این منازل در لبه پرتگاه قرار دارند.
افراسیاب حبیبی روز دوشنبه در هفتادمین نشست علنی شورای شهر اهواز پیرامون بررسی لایحه جابجایی ردیف بودجه برای انتقال 55 خانوار ساکن کوی منبع آب اهواز بیان کرد: از 55 خانوار ساکن در پهنه خطر کوی منبع آب 15 خانوار تعیین تکلیف شدند و هم اکنون 9 خانوار در شهر رامین مستقر هستند؛ 6 خانوار نیز مساعدت خود از شهرداری را دریافت کرده اما تکلیف 35 خانوار هنوز مشخص نیست.
وی ادامه داد:حکم تخریب هر 55 منزل موجود در پهنه خطر اجرا شده و ساکنان آنها دیگر امکان سکونت در این منازل را ندارند.
به گفته وی به دلیل شرایط موجود در 2 شهر تازه تاسیس شیرین شهر و رامین اهالی منبع آب استقبال چندانی برای سکونت در آنجا ندارند.

**9 میلیارد و 800 میلیون ریال مساعدت
رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر اهواز نیز گفت: 55 خانوار کوی منبع آب به دلیل سکونت در پهنه خطر جابجا و منازل آنان تخریب شد و اکنون برخی از آنها در شهر رامین مستقر هستند و بقیه نیز به دنبال سکونت در سایر نقاط شهر هستند.
حسین حیدری با اشاره به اینکه مبلغ مساعده به این ساکنان 9 میلیارد و 800 میلیون ریال است ادامه داد: مقرر شده شهرداری مبلغی به خانوارهایی که منازل آنها تخریب شده با عنوان مساعدت و یا خسارت اعیان پرداخت کند.

** سیاست ایجاد یک جمعیت همگن در شهر رامین
حجت الاسلام جاسم موسی پور دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز دلیل نبود امکانات در شهر رامین را جمعیت کم ساکن در این شهر بیان کرد و گفت: به گفته مدیرعامل این شهر، ارایه برخی امکانات به حضور حداقل یکصد خانوار نیاز دارد درحالی که تاکنون حدود 20 خانوار مستقر شده اند.
وی سیاست مصوبه پرداخت مساعدت به ساکنان منبع آب را تشویق به حضور در شهر رامین دانست و افزود: اگرچه ساکنان فعلی شهر رامین نیز از نبود امکانات گله مند هستند.
وی گفت: سیاست ما فرهنگ سازی برای حضور مردم ساکن در پهنه خطر منبع آب در شهر رامین و در نهایت ایجاد یک جمعیت همگن است، و تاکنون نیز حدود 2 میلیارد ریال به ساکنان این خانوارها مساعدت پرداخت شده است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر رامین نیز از تحویل 12 واحد در این شهر به ساکنان منبع آب خبر داد و گفت: حدود 50 واحد دیگر نیز به امکاناتی همچون آسفالت معابر، آب، برق و گاز تجهیز شده و آماده استقرار اهالی منبع آب هستند.
سامان اسدی ادامه داد: مشکل در تامین آورده این اهالی است و چون این واحدها توسط پیمانکار ساخته شده حاضر به تحویل واحدها پیش از پرداخت آورده متقاضیان نیست.
در هفتادمین نشست علنی شورای شهر اهواز دستور کار جابجایی ردیف بودجه برای انتقال 55 خانوار ساکن کوی منبع آب اهواز به اکثریت آرا اعضا به تصویب رسید.
کوی منبع آب از نخستین هسته های حاشیه‌نشینی در اهواز ،در حوزه استحفاظی منطقه 7 شهرداری و در شرق این شهر واقع شده است. این منطقه در سال 1388 دارای وسعتی بیش از 750 هزار مترمربع و جمعیتی حدود 22 هزار نفر با یکهزار و 170 خانوار بود.
مهر پارسال در این منطقه صخره ای بزرگ از یک تپه بر روی منازل ساخته شده در پایین آن سقوط کرد تا با تخریب 2 باب منزل در این منطقه و کشتن 2 کودک خردسال بار دیگر توجه مردم و مسئولان را به این منازل ناایمن جلب کند.
ساخت‌وساز غیر مجاز، نداشتن پروانه ساخت و سند قانونی، نارسایی خدمات شهری، آلودگی زیست‌محیطی، بیکاری، اشتغال کاذب و ... از مشکلات این منطقه حاشیه نشین اهواز است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار