تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۸۰۱۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صرفه‌جویی ۱۵۰ میلیاردی شهرداری بندرماهشهر با راهکارهای اقتصاد مقاومتی
شهردار بندر ماهشهر با اشاره به مشکلات مالی شهرداری‌ها گفت: با تدوین مدیریت بر مبنای اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های داخلی شهرداری، موفق شدیم ۱۵۰ میلیارد ریال در اجرای پروژه‌های شهرداری بندرماهشهر صرفه‌جویی کنیم.
مجاهد نظارات اظهار داشت: سال جاری برای تمام شهرداری‌ها سال بحران‌های مالی بود. شهرداری بندرماهشهر هم از این قاعده مستثنی نبود و یکی از چالش‌های این مجموعه در سال جاری مربوط به حوزه مالی بود. بدهی‌های سنگین گذشته و استانی شدن ارزش افزوده باعث شد که کمر شهرداری زیر بار فشارهای مالی خم شود. شهرداری بندرماهشهر بیش از یک هزار و 100 نیرو دارد که ماهانه برای واریز حقوق این عزیزان بیش از 50 میلیارد ریال هزینه پرداخت می‌شود.

وی افزود: ساماندهی مالی را اولویت کاری خود قرار دادیم‌. تمامی خرج‌های غیر ضروری را حذف و ستاد پیشگیری از بحران‌های مالی را در شهرداری تشکیل دادیم تا برای این وضعیت چاره‌اندیشی کنیم.

شهردار بندرماهشهر بیان کرد: یکی از شاه راه‌های صرفه‌جویی و پیشگیری از توقف پروژه‌ها ، اجرای آنها به شیوه "امانی" بود. پروژه‌های امانی به پروژه‌هایی اطلاق می‌شود که خود شهرداری با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی خود آن را انجام دهد. لذا تمامی امکانات شهرداری اعم از ماشین آلات و نیروی انسانی را بسیج کرده و با اجرای برخی پروژه‌ها علاوه بر صرفه‌جویی‌های هنگفت، مانع توقف ناشی از مشکلات مالی پروژه‌ها شدیم. البته در این طرح ها به دلیل محدودیت‌ها پروژه‌ها کندتر پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید

وی گفت : شهرداری بندرماهشهر در سال 97 بیش از 50 پروژه امانی در زمینه‌های عمران و تاسیسات انجام داد که حاصل آن 150 میلیارد ریالی صرفه جویی بود. لذا با اجرای این طرح‌ها از به بار آوردن هزینه‌های بیشتر پیشگیری کرده و با صرفه‌جویی حاصله بخشی از بدهی‌های پیشین را تسویه کردیم. البته با پیگیری‌های فراوان از وزارتخانه‌ها و استانداری، توانستیم برخی مطالبات گذشته را هم وصول و آن را در تسویه بخش دیگری از بدهی‌ها هزینه کنیم.

نظارات عنوان کرد: برخی‌ها انتقاداتی در خصوص کندی پروژه‌ها و یا عدم کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید دارند. ما هم این انتقادات را می‌پذیریم، اما باید توجه داشته باشیم که در شرایط فعلی نمی‌توان شهرداری را به صورت "بچه پولداری" اداره کرد چرا که اگر اینگونه باشد، شهرداری وارد بحران، و آینده‌ای ناخوشایند برای شهر و شهروندان ترسیم می‌شد. قطعا ما هم می‌توانستیم بی‌تفاوت به مشکلات مالی چند پروژه جدید را آغاز کنیم و بر بحران‌های مالی بی‌افزاییم. اما این شیوه را به لحاظ مدیریتی و حتی شرعی درست نمی‌دانستیم و به آن اعتقادی نداشتیم .

وی ادامه داد: هم‌اکنون در حال انعقاد قراردادهایی جدید با برخی سرمایه گذاران ملی هستیم که به زودی اخبار آن را به اطلاع شهروندان عزیز می‌رسانیم.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار